نکته : توجه داشته باشید هنگام طراحی مغازه هایی که اکثر مشتریان آن خانم هستند (مثل پوشاک زنانه)، کار طراحی داخلی مغازه نیز بسیار دقیق تر و با حساسیت بیشتری باید انجام گیرد؛ زیرا اغلب خانم ها جذب مغازه هایی با دکوراسیون مدرن و متنوع می شوند. حتی اگر مغازه ای با متراژ بزرگ دارید می توانید در مسیر تردد ، صندلی هایی جهت رفع خستگی مشتریان قرار دهید. این کار در بزرگ تر نشان دادن فضا نیز موثر خواهد بود. نصب کاغذ دیواری روی یکی از دیوارها نیز همینقدر موثر خواهد بود. با این راه حل مشتری می تواند مدت زمان بیشتری را در فروشگاه بماند و این گام موثر برای بالارفتن احتمال خرید می باشد. اگر شما صاحب مغازه کوچک هستید و به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی آن می باشید. استفاده از آیینه های باریک و پرده هایی بلند در دکوراسیون مغازه کوچک ، همانند پنجره می توانند نقش موثری در بزرگ تر نشان دادن فضا داشته باشند.

برای جذب مشتریان بیشتر در بوتیک لباس می توانید تعدادی از لباس های شیک و زیبا را از دیوارها آویزان کنید و بقیه مدل ها را در قفسه ها بچینید همچنین اگر فضای مغازه تان بزرگ است می توانید طرح و رنگ لباس ها را به کمک مانکن به مشتریان نشان دهید. در فروشگاه های بزرگ برای پیشگیری از این مشکل ، می توانید در برخی از نقاط صندلی هایی را بچینید. و ایده هایی را ارائه دادیم. امیدواریم که با ایده های ارائه شده در این مقاله یک دکوراسیون ایده آلی را طراحی کنید. 2. استفاده از آینه و شیشه در دکوراسیون: آینه و شیشههای تمیز میتواند جذابیت دکوراسیون بوتیک شما را دوچندان میکند و در نورپردازی تاثیر مثبت داشته باشد استفاده از شیشه برای نمای مغازه در طراحی نورپردازی نمای ساختمان تاثیر عالی دارد چرا که با این کار نور طبیعی را به داخل مغازه هدایت میکنید. با توجه به این امر باید مبلغ قابل توجهی را به طراحی سوپر پروتئینی و تهیه تجهیزات آن اختصاص دهید هرچند طراحی مناسب به شما در فروش بیشتر کمک میکند. با چیدن اجناس در سطوح مختلف ، علاوه بر استفاده بهینه از فضا ، می توان دکوراسیون زیبایی نیز خلق کرد.

محصولات پرطرفدار را می توان در قفسههای میانی و در معرض دید قرار داد و محصولات دیگر را در قفسههای بالاتر یا پایینترقرار داد. لباس نوزادی در پنج رنگ مختلف (سه نوع آبی و دو نوع سبز) در ارتفاعات گوناگون از روبان ها آویزان شده اند تا در معرض دید همه کودکان باشند. طراحی قفسه های فروشگاه لوازم یدکی خودرو را باید به نحوی انجام داد که همه اقلام مورد نیاز مشتریان مختلف به خوبی قابل مشاهده باشند. با توجه به اینکه سلیقه ی همه ی افراد یکسان نیست ، نمی توان یک قالب مشخصی برای دکوراسیون مغازه در نظر گرفت. اگر تا به حال به کیفیت طراحی داخلی بوتیک یا فروشگاه خود اهمیتی نمی دادید ، پیشنهاد می کنیم کمی بیشتر به این موضوع توجه نمایید . ویترین یک مغازه، درطراحی دکوراسیون داخلی آن در واقع پل ارتباطی بین محیط خارج و محیط داخل مغازه می باشد. مطابق با تحقیقات انجام شده ، 90 درصد مشتریان در زمان ورود به مغازه ، به طور ناخودآگاه به سمت راست جذب می شوند.

به همین جهت می باشد که باید با استفاده از روش های مشخصی، محیط کاری خودتان را زیباتر از قبل کنید و از سیستم های قدیمی که اغلب افراد برای جذب مشتری از آن استفاده میکردند، دیگر استفاده نکنید و کم کم به سمت سیستم مدرن امروزی بروید تا از این جهت بتوانید مشتریان زیادتری را طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی جذب خود کنید. استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون مغازه کوچک ، استفاده نکنید. در دکوراسیون مغازه کوچک به سبک مدرن می توان از ترکیب رنگ های سفید و بنفش استفاده کرد. انتخاب اولیه متریال جهت طرح نما از ترکیب استیل و جهت فضای داخلی چوب طبیعی با رنگ روشن بوده است. با ترکیبی از لامپ ها و چراغ ها می توان فضای تاریک مغازه را روشن کرد. آیا سبک سنتی را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا مدرن و یا تصمیم دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید؟ چیدمان صندلی ها باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند محصولات ببیند و نسبت به خرید تصمیم گیری کند. روش دیگر این است که ؛ محصولات را در وسط راهروها بچینید ، تا مشتری با رسیدن به این کالاها ، در مورد خرید یا عدم خرید تصمیم گیری کند.

ایندکسر