با تورم، رستوران‌ها ممکن است گزینه ارزان‌تری نسبت به مواد غذایی باشند

[ad_1]

  • مصرف کنندگان ایالات متحده شدیدترین تورم مواد غذایی را در بیش از 40 سال گذشته تجربه می کنند.
  • شکاف تورمی بین رستوران ها و خواربارفروشی ها از دهه 1970 به این اندازه نبوده است.
  • رستوران‌های زنجیره‌ای شرط می‌بندند که این امر باعث می‌شود آمریکایی‌ها به جای آشپزی در خانه، بیرون غذا بخورند.

عقل مرسوم این است که اجتناب از بیرون آوردن باعث صرفه جویی در پول شما می شود – اما با تورم شدید، گزینه غذاخوری ساده تر نیز می تواند ارزان تر باشد.

به این دلیل که قیمت های مصرف کننده در فروشگاه های مواد غذایی سریعتر از رستوران ها افزایش می یابد. طبق گزارش وزارت کار، آنها در ماه جولای نسبت به سال گذشته 13.1 درصد در فروشگاه ها و تنها 7.6 درصد در رستوران ها افزایش یافته اند. این بزرگترین شکاف تورمی بین رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی از دهه 1970 است.

دیوید پالمر، تحلیلگر Evercore ISI هفته گذشته به Barron’s گفت: “تورم بالای مواد غذایی با فروش فست فودهای یک فروشگاه همبستگی مثبت دارد، زیرا مردم واحه نسبی عدم تورم را در منوهای ارزش مشاهده می کنند.” حتی با افزایش قیمت رستوران ها، فست فودهای زنجیره ای همچنان محبوب هستند.

وال استریت ژورنال این هفته گزارش داد که مدیران مک‌دونالدز، برگر کینگ، کارخانه کیک پنیر و اپل‌بی اخیراً به سرمایه‌گذاران در تماس‌های درآمدی و ارائه‌ها گفته‌اند که مشتریان این روزها انگیزه بیشتری برای صرف غذا در بیرون از خانه دارند.

خوزه سیل، مدیر اجرایی رستوران برندز بین‌المللی مالک برگر کینگ، می‌گوید: «ما باید غذای عالی و خدمات عالی و قیمت‌های عالی را حتی در یک محیط سخت ارائه کنیم. Cil همچنین در اوایل این ماه گزارش داد که مشتریان بیشتری برگر کینگ در حال استفاده از کوپن‌ها و پاداش‌های وفاداری برای پرداخت یارانه به وعده‌های غذایی هستند.

حرکت به سمت سودجویی در رستوران‌های زنجیره‌ای حتی زمانی انجام می‌شود که این زنجیره‌ها ارزش پیشنهادات خود را کاهش می‌دهند، زیرا تورم بودجه آنها را کاهش می‌دهد.

مایکل شفر، سرپرست جهانی غذا و نوشیدنی در پژوهشگر بازار Euromonitor International، در این ماه به CNBC گفت: «ما شرکت‌هایی را دیده‌ایم که فهرست‌های ارزشی خود را در کل تغییر می‌دهند. ما شاهد تعداد اقلام کمتر، افزایش قیمت محدود، اقلام کوچکتر هستیم.»

تورم در حال بهتر شدن است، اما نه در فروشگاه های مواد غذایی

حتی با وجود هزینه کمتر، رستوران‌های زنجیره‌ای شرط می‌بندند که همچنان جایگزین مناسب‌تری برای پخت و پز خانگی خواهند بود – اگرچه پیش‌بینی تورم اخیراً به‌طور کلی روشن‌تر به نظر می‌رسد، اما قیمت مواد غذایی هنوز در جای خوبی نیست.

مصرف کنندگان ایالات متحده شدیدترین تورم مواد غذایی را در بیش از 40 سال گذشته تجربه می کنند، به طوری که هزینه های مواد غذایی از ماه مارس سالانه 10 درصد یا بیشتر افزایش یافته است که بزرگترین جهش ثبت شده توسط وزارت کار از سال 1981 تاکنون است.

تورم در ماه جولای با کاهش قیمت بنزین به طور کلی کاهش یافت، اما همچنان بالاست و قیمت مصرف کننده 8.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. شاخص قیمت مواد غذایی شاخص CPI در ماه جولای 1.1 درصد افزایش یافت که نسبت به رشد 1 درصدی ژوئن رشد داشت. هزینه های مواد غذایی 1.3 درصد افزایش یافته است که نسبت به ماه قبل نیز افزایش یافته است. در حالی که چشم انداز برخی از کالاهای غذایی مانند گندم و ذرت از ماه گذشته بهتر شده است، آخرین گزارش CPI نشان می دهد که طبق گزارش بن وینک از Insider، هزینه های مواد غذایی به سرعت قیمت بنزین کاهش نمی یابد.

این روش رویکرد آمریکایی‌ها به خرید مواد غذایی را تغییر می‌دهد، حتی اگر اصلاً این کار را انجام می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی Numerator از بیش از 10000 مصرف کننده در ماه آوریل، تقریباً 95٪ از خانواده های ایالات متحده گفتند که برای محاسبه تورم در عادات خرید خود تغییراتی ایجاد می کنند.

بر اساس یک نظرسنجی در ماه مه از انجمن صنایع غذایی (FMI)، 21 درصد از مصرف کنندگان گوشت کمتری می خرند و 14 درصد محصولات کمتری می خرند. آنها به FMI گفتند، برخی از خریداران آن اقلام گران‌تر را برای گوشت منجمد و کنسرو شده جایگزین می‌کنند و درصد بیشتری از خریداران با درآمد خانوار کمتر از 40000 دلار تغییر می‌دهند.

و از آنجایی که زنجیره‌ها در حال شرط‌بندی هستند، مصرف‌کنندگان ممکن است راه خود را برای عبور از پنجره‌ها پیدا کنند.

[ad_2]

منبع: watch-news.ir