جنبه های اجتماعی کریپتو بزرگترین دام بازار است

[ad_1]

  • کارشناسان می‌گویند جذابیت رسانه‌های اجتماعی یک دام بزرگ برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که جوامع آنلاین و FOMO سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کنند تا ریسک‌های بزرگ را انجام دهند.
  • این اثر توسط نمادها و مدیران عامل مشهور تقویت می شود، که نظرات آنها می تواند درک ارزش و ریسک را مخدوش کند.

تیفانی فونگ، سرمایه‌گذار خرده‌فروشی در حوزه کریپتو، در این مرحله عمدتاً از ضررهای خود ناشی از سقوط بزرگ کریپتو در سال 2022 شانه خالی کرده است، اما او هنوز خجالتی را به خاطر می‌آورد که کشف کرده است ثروت کوچکی را از دست داده است. پول او در صرافی کریپتو سلسیوس که اکنون از بین رفته بود، حبس شد، مبلغی که در اوج آن 200000 دلار بود. و سپس سقوط آمد.

فونگ به اینسایدر گفت: «خجالت آور است، فقط به این دلیل که مدت زیادی در رمزارز بوده ام. “این یک حرکت بسیار مبتدی بود تا این مقدار را در یک پلتفرم متمرکز قرار دهم نه شبیه کیف پول های سردخانه خودم.”

او تنها نیست نامه های بی شماری از مشتریان سلسیوس به منطقه جنوبی نیویورک راه یافته است که می گویند با اظهارات عمومی بسیاری از مدیرعامل الکس ماشینسکی مبنی بر اینکه سلسیوس از سایر سرمایه گذاری ها امن تر است، گمراه شده اند.

یکی از نامه‌های مشتری «سلسیوس به‌عنوان مکانی فوق‌العاده امن برای سپرده‌گذاری و گرفتن وام توسط آقای ماشینسکی به مردم فروخته شد. او مرتباً تکرار می‌کرد که وثیقه امن است و درجه سانتیگراد مکان بهتر و مطمئن‌تری برای انجام تجارت نسبت به بانک‌های سنتی است». می خواند.

رسانه‌های اجتماعی و ماهیت عمومی بودن کریپتو جذابیت – و خطر – فضا را افزایش می‌دهد، تا حدی به این دلیل که شرکت‌های رمزنگاری اغلب از محبوبیت و حس اجتماع برای به دست آوردن سرمایه‌گذاران جدید استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند باعث شود آماتورها بیشتر به آنچه که رمزارزها از نظر اجتماعی نشان می‌دهند اهمیت دهند، نه خطری که برای پول آنها دارد. بنابراین هنگامی که شرکت ها شکست می خورند، ضربه بعدی به سرمایه گذاری آنها می تواند مانند ضربه ای به هویت آنها باشد.

“اجتماعات” رمزنگاری

حتی سرمایه‌گذارانی که خود را به خوبی در بازار آشنا می‌دانند، می‌توانند به دام‌های اجتماعی کریپتو بیفتند. فونگ گفت که شخصاً توسط اینفلوئنسرهایی که درجه سانتیگراد را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود تأیید کرده‌اند، گمراه شده‌اند، که به این پلتفرم اعتباری در نظر او می‌بخشد.

“در ابتدا کمی شک داشتم [of Celsius] فونگ گفت: “اگر خیلی خوب است که درست باشد، احتمالاً همینطور است.” پس گفتم حتما امتحانش میکنم.»

تحقیقات آپتال دهلوکیا، استاد بازاریابی که در دانشگاه رایس روانشناسی مصرف‌کننده مطالعه می‌کند، نشان می‌دهد که فشار اجتماعی در یک جامعه – مانند ساب ردیت محبوب وال استریت Bets – می‌تواند سرمایه‌گذاران را به خرید پروژه‌های خطرناکی سوق دهد که در غیر این صورت از پس آن بر نمی‌آمدند.

Dhlokia به Insider گفت: «آنها تمایل دارند این حس اجتماعی و احساس تعلق به این گروه از افراد را که کاملا غریبه هستند شکل دهند. و آنها به این باور می رسند که اگر همه چیز خراب شود، مورد حمایت این جامعه غریبه قرار خواهند گرفت.»

هزینه های این باور زیاد است. سلسیوس 4.7 میلیارد دلار به کاربران خود بدهکار است که شامل طلبکاران و همچنین مشتریانی می شود که پول آنها در زمان ورشکستگی شرکت قفل شده بود. در نامه‌های دادگاه، بسیاری از مشتریان با ابراز تاسف از حس اجتماعی که زمانی احساس می‌کردند، از احتمال بازپس‌گیری هر چیزی چشم‌پوشی کردند.

“من همیشه یک سرمایه گذار بسیار محافظه کار بوده ام و روی آن سرمایه گذاری کرده ام [Celsius] فقط، زیرا الکس ماشینسکی پیوسته هر جمعه اعلام کرده است که آنها امن هستند،” یکی از کاربران با اشاره به جلسات Ask-Me-Anything که مدیر اجرایی با جامعه سلسیوس برگزار کرد، می نویسد. “من شرمنده، غمگین و عصبانی هستم.” مشتری گفت

مقاله ای در سال 2021 در مورد انگیزه های روانی معامله گران ارزهای دیجیتال اشاره می کند که کریپتو ذاتاً تحت تأثیر فشارهای اجتماعی است که یکی از بزرگترین آنها ترس از دست دادن است. دارایی های دیجیتال همزمان با رسانه های اجتماعی وارد جهان شدند، بنابراین طبیعی است که در هم تنیده شده اند.

پل دلببرو، یکی از نویسندگان این مطالعه، به اینسایدر گفت و فعالیت رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با ترغیب سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، مستقیماً بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، و به شوق سهام در سال 2021 به عنوان نمونه‌ای از پدیده‌های مشابه اشاره کرد.

«جوانان با مخاطب فعال بودند [pitching] توکن میم بعدی برای فالوورهای آنها و قیمت توکن طی چند روز سهموی می‌شود و سپس سقوط می‌کند.”

بر اساس داده‌های سایت تحلیل اجتماعی LunarCrush، ذکر بیت‌کوین در رسانه‌های اجتماعی تقریباً با نوسانات قیمت آن مرتبط است و برخی از همبستگی‌ها نیز با ذکرهای اجتماعی و قیمت اتریوم و وویجر توکن دیده می‌شود.

نمودار LunarCrush رسانه های اجتماعی و همبستگی بیت کوین

بر اساس سایت تحلیل رسانه های اجتماعی LunarCrush، نوسانات قیمت بیت کوین با ذکر توکن در رسانه های اجتماعی ارتباط تقریباً کاملی دارد.

LunarCrush


همه فراخوان‌های آژیر اجتماعی و پمپاژ اینفلوئنسرها توسط بسیاری از افراد برجسته و نمادهای صنعت کریپتو تقویت می‌شوند، که اظهارات آن‌ها می‌تواند نحوه درک مردم از ارزش و ریسک را منحرف کند.

Mashinsky از Celsius میزبان رویدادهای هفتگی پرسش و پاسخ در یوتیوب بود، جایی که او به طور معمول ایمنی محصول وام دهی شرکت را تبلیغ می کرد، در حالی که Do Kwon از Terra یک شخصیت توئیتری غرق در میم ها و تفسیرهای هیجان انگیز پرورش داد.

کوری کلیپستن، کهنه کار ارزهای دیجیتال و مدیر اجرایی اپلیکیشن معاملاتی سوان بیت کوین، منتقد رهبران تجلیل شده شرکت های رمزنگاری مانند Mashinsky و Kwon است – که هر دو، قبل از سقوط شرکت هایشان، از جایگاه افراد مشهور کوچک برخوردار بودند.

کلیپستن گفت که تمایل به ارتقای مدیران عامل و بنیانگذاران به وضعیت نمادها می تواند کاربران را نسبت به ریسک بالقوه در سرمایه گذاری هایشان کور کند. و اغلب، آنها با روایتی از محبوبیت و موقعیت اجتماعی از منافع مالی خود منحرف می شوند.

“انگیزه مالی لونا [was] برای تجلیل از دو کوان. کلیپستن به اینسایدر گفت: “این برای همه دارندگان کیف است که ادعا کنند او باهوش ترین بنیانگذار جوانی است که تا به حال ملاقات کرده اند.” . آنها دائماً تشویق می شوند تا خودشان را فریب دهند و باور کنند این چیزی که آنها صاحب یک دسته از آنها هستند عالی است.”

[ad_2]

منبع: watch-news.ir

دیدگاهتان را بنویسید