خاویر اولیوان کیست؟ با فیسبوک، اکنون متا، شریل سندبرگ جدید آشنا شوید

[ad_1]

  • خاویر اولیوان به مدت 15 سال در متا بوده و رسماً جایگزین شریل سندبرگ به عنوان مدیر ارشد اجرایی شده است.
  • او مغز متفکر رشد انفجاری جهانی فیس بوک است و به تسهیل خرید واتس اپ این شرکت کمک کرد.
  • او که در شمال اسپانیا به دنیا آمد، با پاراگلایدر بزرگ شد، به پنج زبان صحبت می کند و اکنون در پالو آلتو زندگی می کند.

شریل سندبرگ، مورد علاقه دست راست مارک زاکربرگ، خارج شد. خاویر اولیوان، «تعیین کننده غیررسمی» پشت صحنه، حضور دارد.

این مرد 45 ساله به مدت 15 سال در فیس بوک بوده است و نقش های بیشتر در سطح معاونت را بر عهده داشته است و توسعه سرسام آور این شرکت را به یکی از محبوب ترین پلتفرم های اینترنتی جهان هماهنگ کرده است.

سندبرگ یک نقش مدیر ارشد غیر متعارف داشت و تا حد زیادی به عنوان شماره 1 ایفای نقش کرد. 2 به زاکربرگ در همه چیز، از جمله در انظار عمومی. اولیوان نمی خواهد.

او از سال 2007 در فیس بوک بوده است، و در حالی که ما چیز زیادی در مورد حقوق او نمی دانیم، او فقط یک افشاگری به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرد و نشان داد که حدود 35 میلیون دلار سهام محدود شده دارد.

در اینجا آمده است که چگونه “جاوی” در یکی از قدرتمندترین شرکت های روی زمین به یک موقعیت عالی دست یافت.

زاکربرگ او را در سال 2007 در فیس بوک استخدام کرد

خاویر اولیوان و مارک زاکربرگ

زاکربرگ و اولیوان در سال 2007.

فیس بوک


اولیوان در شهر کوچک Sabiñánigo در کوه های Pyrenees در اسپانیا بزرگ شد و در آنجا پاراگلایدر را آموخت.

بر اساس لینکدین خود، اولیوان در سال 2000 از دانشگاه ناوارا مستقر در اسپانیا فارغ التحصیل شد و بعداً MBA خود را در سال 2007 از استنفورد گرفت. او قبل از رفتن به فیس بوک در زیمنس AG و دیگر استارت آپ ها، از جمله برخی مستقر در توکیو، کار می کرد.

اولیوان که به پنج زبان صحبت می کند، در حال کار بر روی توسعه نسخه اسپانیایی فیس بوک بود که زاکربرگ با او تماس گرفت و او را به عنوان رئیس رشد جهانی استخدام کرد. او در اکتبر 2007 پیوست.

او به مدت چهار سال رئیس رشد بین‌المللی بود و بر اساس لینکدین خود “مسئول معرفی و افزایش پذیرش فیس‌بوک در خارج از ایالات متحده بود.” او بعداً به معاونت رشد، معاونت محصولات مرکزی ارتقا یافت و سپس مدیر ارشد رشد و معاون محصولات در سراسر چرخه محصولات متا شد.

تربیت اسپانیایی و دیدگاه جهانی او به او کمک کرد زیرا بسیاری از دفاتر فیس بوک را در سراسر جهان افتتاح کرد. این اولیوان بود که این ایده را داشت که از کاربران سراسر جهان برای کمک به ترجمه رایگان وب سایت اجتماعی در کشورهای بومی خود استفاده کند و به شرکت کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی به سرعت در بازارهای جدید گسترش یابد.

در مجموع، او دلیل اصلی این است که فیس بوک به لطف یک رویکرد داده محور توانست در سراسر جهان گسترش یابد. متا در سه ماهه اول گزارش داد که بیش از 90 درصد از کاربران ماهانه این شرکت خارج از ایالات متحده و کانادا هستند.

کانون توجه او نقطه قوت او نیست – و او با آن خوب است

متای فیس بوک خاویر اولیوان

اولیوان و مهمان در رویدادی در Mountain View در سال 2017.

کیمبرلی وایت/گتی ایماژ


همان‌طور که بلومبرگ اشاره کرد، اگر اطلاعات فاش‌شده‌ای را که فرانسیس هاگن افشاگر در سال 2021 فاش کرد، به‌ویژه اسنادی که مأموریت بدنام «رشد به هر قیمتی» فیس‌بوک را نشان می‌دهد، بررسی کنید، ممکن است نام او را بشناسید.

همکاران ناشناس به بلومبرگ گفتند، علاوه بر این، او نه به خاطر حضور در چشمان عمومی شناخته شده است و نه تمایلی به بودن دارد.

الکس شولتز، مدیر ارشد بازاریابی متا که سال‌ها به اولیوان گزارش شده است، به بلومبرگ گفت: «نمی‌خواهم مردم فروتنی و نداشتن نفس او را با کمبود اثربخشی یا خجالتی بودن یا هر چیز دیگری اشتباه بگیرند. به نظر من او در واقع یک مرد فوق العاده کم نفس و متواضع است و فکر می کنم که باید در تجارت کمی بیشتر از آنچه هست پاداش داده شود.”

او همچنین اغلب از فیس بوک یا اینستاگرام استفاده نمی کند – حساب اینستاگرام او خصوصی است و از سال 2010 حدود پنج پست اصلی در پروفایل فیس بوک او وجود دارد. یکی از آنها یک سخنرانی خداحافظی سندبرگ به تاریخ 1 ژوئن است.

اولیوان، با اشاره به اینکه نقشی که به شدت در معرض دید عموم قرار می گیرد، نخواهد داشت، نوشت: “من از پذیرفتن این چالش جدید به عنوان COO هیجان زده هستم.” همانطور که مارک گفت، شما واقعا نمی توانید جایگزین شخصی مانند شریل شوید؛ بنابراین در حالی که من همان عنوان را خواهم داشت، این نقش متفاوت خواهد بود.

او ممکن است نام آشنای خارج از دفتر نباشد، اما اولیوان در بسیاری از لحظات مهم فیس بوک نقش مهمی در پشت صحنه داشته است.

به گفته بلومبرگ، او به مشاهده پروژه های Internet.org و Facebook Lite متا در خط پایان کمک کرد. او همچنین در تصمیم زاکربرگ برای خرید واتس‌اپ در سال 2014 نقش مهمی داشت و تجربه شخصی در مورد اینکه چگونه این محصول می‌تواند به کاربران در برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در خارج از کشور کمک کند – قبل از اینکه خرید در پرتو بررسی‌های ضد انحصار بحث‌برانگیز شود، داشت.

نائومی گلیت، معاون متا محصول، که به اولیوان نیز گزارش داده است، به بلومبرگ گفت: جاوی همیشه این واقعیت را به ما یادآوری می کرد که همه از آیفون استفاده نمی کردند. او همیشه در تلاش بود تا بینش بین المللی را به ارمغان بیاورد.»

[ad_2]

منبع: watch-news.ir