اندک نمودن چگالی یه عمل بی موردیه وقتی می‌خواهید 5-6 psi بوست به این تو موتور ، اصلآ قلیل کردن جرم لازم نداره ، شما هنگامی حجمی رو قلیل میکنی که بخواهی بوست متعددی از موتور بگیری . به بیراهه میخوره ، چون ستاپ نمودن سوخت برای فعالیت کردن تو بوست اونقدرا هم به این آسونی نیست . Mostafa نوشته شده:اصولی ترین روش گرفتن روغن از روغن موتور است که بهترین جا به جهت موتور tu5 همون جایی که تو عکس گذاشتین و یک سری سرسیلندر ها تو ایران همونجا به جای ساچمه حیاتی پیچ روشن دل شده . نه تیپ ۲ است و نه تیپ ۵، نه افت کیفیت را به خویش چشم و نه اینکه ترمزهای عقبش پیاله ای شده باشند! ایجاد RC در سال ۲۰۰۶ متوقف شد، اما عشق و علاقه طرف داران پژو و ۲۰۶بازها به همین دسته پایان نیافت و همچنان جوانان بخش اعظمی از سرتاسر دنیا برای این خودرو، به عنوان قدرتمند ترین تیپ ۲۰۶ در دنیا، احترام زیادی قائل اند و روز به روز سعی می کنند تا ۲۰۶های معمولی خویش را به ۲۰۶ RC مشابه تر کنند. پژو 206 تیپ 5 (و 6) مجهز به پیشرانه معروف 1.6 لیتری دو میل سوپاپ (DOHC/16 سوپاپ) TU5 ساخت پژو فرانسه یکی از از محبوبترین پیشرانههای چهار سیلندر تولید همین کمپانی است که در طیف گستردهای از محصولات فرانسوی و چینی موجود در بازار ایران از پاراگراف پژو پارس اتوماتیک، 207 و دانگ فنگ H30 کراس نیز به فعالیت رفته است. خاص بودن و مختص ماندن همواره هزینه در بر داشته است. گاه همین مختص بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب ورژن ای متعدد از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. سردنده و کاغذ کیلومتر RC، رو پدالی های اسپرت، کمربندهای قرمز، آینه وسط الکتروکرومیک و قطعات تزیینی به رنگ مشکی پیانویی از دیگر تغییرات ایجادشده در کابین هستند. پیشرانه ۲۰۶ RC، پر اسم و رسم به موتور RC، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری بود که ۱۷۵ اسب بخار اقتدار داشت و این ماشین را توانا می تولید در مدت زمان ۷٫۴ ثانیه از موقعیت ساکن شدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در واقع این جا مانند اکثر خودروها نمیباشد که سرعت بر حسب km بر ساعت سنجیده شود! به جهت خرید کردن عمده انواع محصولات تولیدی همین سوله و هم استعلام ارزش های اکثر فروشی به اندازه است حساس ما در ارتباط باشید. امسال در یک بعدازظهر سرد پاییزی، فرصتی دست داد تا ضمن ملاقاتی کوتاه اصلی همین طفل شیر اروپایی، گپ و گفتی هم دارای صاحب جوانش داشته باشیم و از تجربه های او در حفظ چندساله اش از ۲۰۶ کوپه بهره مند شویم. بد نمی باشد پیش از بررسی می‌دانی همین خودرو نگاهی داشته باشیم به تاریخچه و روش پیدایش ۲۰۶ RC. در زمانی که مشتریان به ما به جهت ریمپ ایسیو مراجعه می کنند قبل از ریمپ ایسیو ما به باز‌نگری تام و عیب یابی موتور میپردازیم که در صورتی که اتومبیل داری نقص‌ باشد به مشتری گزارش دهیم . ضروری به ذکر هست که اتومبیل گزینه باز‌نگری ما یک پژو ۲۰۶ کوپه ساده است که به وسیله صاحب و مالک به کیت بدنه RC مجهز شده است، ولی اثری از کارگزاشتن موتور RC بر بر روی آن چشم نمی شود. موتور کارگزاری شده بر بر روی ۲۰۶ کوپه ما از گونه TU5 NFU است. در واقع، بر خلاف تصور بسیاری از افراد، یک ۲۰۶ کوپه لزوماً نباید RC باشد! از دیگر ویژگیهای همین موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن است که سبب ساز می گردد تا عملکرد پیشرانه در هر شرایطی بالا باشد. از دیگر تغییرات جزئی انجام شده در نمای کناری این ۲۰۶ کوپه می توانیم به راهنمای گلگیر نارنجی و درِ باک نقره ای اشاره نماییم که هر دو وابسته به ۲۰۶ RC هستند. این قطعه، قطعه مرتبطی به اسم حلقه پیستون داراست که بایستی آن را بر روی Piston نصب یا به عبارتی دیگر، سوار کرد؛ سوار نمودن یا این که به عبارتی نصب صحیح رینگ پیستون بر بر روی همین قطعه اصلی متعددی دارااست و درصورتیکه اندک کاری صورت بگید، عملکرد این قطعه کاربردی با مشکل مواجه می شود و در نهایت دود ناشی از احتراق سیلندر از خودرو خارج نمی شود و دیگر تراکمی میان سوخت و هوا هم وجود نخواهد داشت. می بایست در چنین شرایطی رادیاتور را حیاتی آب خنک کرد و پس از کمتر دمای موتور آن را خاموش کرد. سنگینی و بلندی دوچندان درِ خودرو، در لحظه نخست، دقت ما را جلب کرد. خودرویی که در او‌لین لحظه ملاقات مان اصلی آن، رنگ نقره ای جذابش دیده هایمان را نوازش داد. خودرویی که مغایر تصور عموم افراد، در داخل خاک ایران، دودر نشده و به صورت فابریکی حیاتی همین صورت و شمایل به کشورمان آمده است. گیربکس همین پژو ۲۰۶، اصلی هزینه مالک، اصطلاحاً «دنده چین» شده است. اگر از نمای جلو یا عقب به این خودرو نگاه کنید احتمالاً متوجه متعدد بودن آن نخواهید شد، البته کافیست نگاه خود را به سمت نمای کناری بچرخانید تا همه چیز دست تان بیاید! آینه ها شکلی شبیه به به عبارتی آینه های فابریک ۲۰۶ دارند، ولی مجهز به موتور تاشوندگی برقی میباشند و در فرهنگ و تمدن اصطلاحات ۲۰۶بازها آن ها را، به اسم مارک سازنده همین آینه، «مگنت مارلی» می نامند. یکی از از مواردی که در گزینه پیستون و حلقه های آن بایستی مد حیث قرار گیرد دهانه رینگ ها می باشد. اتومبیل مورد لحاظ نوع سال ۲۰۰۴ میباشد و جواز تردد اهمیت پلاک ملی را دارد. زمان ها به دسته تنظیم شده می باشد تا همه ی اشخاص بتوانند دارای مفاهیم تیونینگ و شیوه های تقویت موتور آشنا شوند. زمانی که شما همین نوشته را دوست داشتید، مایل به داده ها بیشتری در رابطه با سایز پیستون tu5 وب تارنما خویش باشید.

ایندکسر