با توجه به اینکه فرآیند احتراق در محفظه احتراق به شدت پیچیده می باشد و کوچکترین برآمدگی یا فرورفتگی در پیستون ، بر شکل و نوع احتراق تاثیر می گذارد ، در بعضی از خودروها علاوه بر فرم هایی که در بالا به آن اشاره شد ، فرم های پیچیده و بهینه ای به سطح بالای پیستون می دهند. لازم به ذکر است که تمام محصولات این مجموعه در مراحل طراحی، تولید و ساخت زیر نظر مهندسین و کارشناسان حرفه ای در این حوزه صورت گرفته و مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می شود. در تصویر زیر نمونه ای از یک سیلندر هیدرولیک که در دوطرف کار انجام می دهد را مشاهده می کنیم؛ واضح است که سرعت حرکت دو میله پیستون با هم برابر است. وقتی پیستون اتاقک بیضوی سرد است ، شکل بیضوی دارد.وقتی این نوع پیستون گرم می شود دامنه پیستون انبساط می یابد و پیستون گرد می شود. نیروی محرکه توسط شَفت انتقال piston 70 pen 15 می یابد. تراش دادن واشر سرسیلندر دقت بسیاری میخواهد چون اگر حتی مقدار کم یاز ضخامت آن کاهش یابد باعث کاهش محیفضه احتراق و افزایش نسبت تراکم موتور خودرو میشود و متواند مشکلات زیادی از جمله گرم شدن بیش از حد موتور را ایجاد کند.

وقتی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و اگر دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال زیاد سوپاپ با سطح رویی پیستون برخورد میکند و منهای شکسته شدن خود سوپاپ باعث آسیب دیدن پیستون هم میشود. در شکل زیر ، سرسیلندر یک خودرو با سیلندرهای دو سوپاپه را مشاهده می کنید ، توجه کنید که در بالای هر سیلندر دو سوپاپ طراحی شده است. با گردش میل لنگ در مرحله بعد، پیستون بالا آمده و سوپاپ ۷ باز و سوپاپ 5 بسته می شود. موتور xu7jp4 که بر روی پژو پارس elx قدیمی و زانتیا 1800 و سمند سریر نصب میشد از نظر بحث واشر و ساختار بلوک موتور بسیار شبیه موتور xu7jp هست که بر روی 405 و سمند و پارس معمولی نصب میشود و این موتور های قدیمی به علت بالا بودن کیفیت قطعاتشان به هیچ وجه با مشکل واشر سرسیلندر روبرو نبودند. بدیهیست که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده است بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک خودرو بیشتر شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن خودرو نیز افزایش پیدا می کند.

در صورت شاتون زدن، موتور خودرو باید باز شود و این قطعه توسط یک جوشکار جوش داده شود یا بلوک سیلندر تعویض شود. موتور سیکلت ها بیشتر بین ۱ تا ۴ سیلندر دارند. در نتیجه کاربرد این پمپ ها بسیار گسترده بوده و نقش مهمی در کیفیت خروجی صنایع مختلف دارند. دوزینگ های پنوماتیکی از دیگر انواع رایج و کاربردی در صنایع مختلف می باشد که با انرژی باد عمل می کند. البته لازم به ذکر است که پمپ های تزریق را می توان بر اساس فاکتورهای دیگر به انواع دوزینگ پمپ دیافراگمی، پیستونی و پریستالیتیک نیز تقسیم بندی نمود که هر یک از نظر ساختار و ویژگی های آنها با هم متفاوت هستند. طراحی و ساخت قطعات نیروگاهی با توان جوانان ایرانی افزون بر صرفهجویی ارزی، گام بسیار مهمی در بومی سازی دانش صنعت برق کشور است. مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان میگوید: بومی سازی قطعات کمپرسور هوای فشار قوی بخار نیروگاه بندرعباس با هدف ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی است. تمام قطعات کمپرسور هوای فشار قوی بخار نیروگاه بندرعباس به صورت ۱۰۰ درصدی بومی سازی piston 3 شد. رئیس اداره بخش بویلر نیروگاه بندرعباس میگوید: ساخت این قطعه در انحصار ۱۰ کشور بود که حالا جوانان هرمزگانی با همت توانسته اند این قطعه را بومی سازی کنند.

حسن قلعه میناب اپراتور بخش تراشکاری نیروگاه بندرعباس میگوید: پیش از این که قطعات از خارج کشور تامین میشد برای تعمیر و نصب مجدد قطعه مشکل داشتیم، اما حالا که خودمان قطعات را میسازیم دیگر مشکلی وجود ندارد. با بومی سازی قطعات و ماشین آلات در نیروگاه حرارتی بندرعباس، حالا دیگر با خرابی یک قطعه، واحد نیروگاهی از مدار تولید برق خارج نمیشود. سهیل ابراهیمی میافزاید: تعمیرات توربینها هم در انحصار یک کشور خارجی بود، اما حالا نیروهای متخصص داخلی آن را تعمیر میکنند. به گفته وی واردات قطعات خارجی علاوه بر زمان بر بودن، هزینه ارزی زیادی هم برای کشور درپی داشت. حسین سلیمی میگوید: نیروگاه بندرعباس در زمینه ساخت داخلی قطعات بین نیروگاههای کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. آیا این موارد برای شما نیز اتفاق افتاده است؟ از دیگر موارد بسیار مهم در طراحی مترینگ پمپ، دقت در اجزای تشکیل دهنده پمپ می باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیستون 405 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر