شارژر و چلنجر گازسوز دوج دراپینگ در سال 2023

[ad_1]

  • دوج خودروهای عضلانی چلنجر و چارجر گازسوز را در سال 2023 با انتقال به خودروهای برقی کنار می‌گذارد.
  • برای خداحافظی هفت مدل ویژه «متأثر از میراث» را منتشر خواهد کرد.
  • مالک دوج، Stellantis، در سال 2021 اعلام کرد که تا سال 2025، 35.5 میلیارد دلار در خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

دوج خودروهای عضلانی چارجر و چلنجر نمادین گازسوز خود را از سال 2023 کنار می‌گذارد، زیرا به سمت خودروهای الکتریکی می‌رود.

دوج روز دوشنبه گفت: «دوج چارجر و دوج چلنجر، به شکل فعلی، رو به پایان هستند.

این خودروساز به طور همزمان خط تولید آتی هفت مدل یادبود “متأثر از میراث” گازسوز را برای سال 2023 اعلام کرد و گفت که “از فرصت استفاده می‌کند تا به سبک واقعی و فوق‌العاده دوج جشن بگیریم.”

تیم کونیسکیس، مدیر عامل دوج، گفت: “ما با وفادار ماندن به برند خود، پایان یک دوره و شروع یک آینده درخشان جدید برقی را جشن می گیریم.” او اشاره کرد که نام‌های چلنجر و چارجر می‌توانند دوباره در نسخه‌های برقی آینده ظاهر شوند.

چلنجر با فروش 54,314 دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی عضلانی در ایالات متحده در سال 2021 بود که از فورد موستانگ که 52,384 دستگاه فروخت پیشی گرفت.

در جولای 2021، Stellantis، مالک دوج، گفت که قصد دارد تا سال 2025، 35.5 میلیارد دلار در خودروهای برقی سرمایه گذاری کند. این شرکت به دنبال همگامی با رقبایی مانند جنرال موتورز و فورد است، زیرا آنها برای سرمایه گذاری در بازار رو به رشد خودروهای برقی رقابت می کنند.

دوج روز دوشنبه گفت که خط تولید یادبود هفت خودروی آن برای سال 2023 شامل «بازگشت رنگین کمانی از رنگ‌های میراثی، توسعه مدل‌های SRT Jailbreak» و «فرایند تخصیص خودروی متمرکز بر مشتری» خواهد بود.

دوج گفت: هر مدل “ارتباط با یک مدل نمادین دوج از گذشته دارد که به آغاز عصر خودروهای عضلانی در دهه‌های 1960 و 1970 بازمی‌گردد.”

به گفته دوج، نسخه ویژه Chargers and Challengers با پلاک‌های یادبود آلومینیوم برس‌کاری شده “آخرین تماس” در زیر کاپوت خود عرضه می‌شود که نام خودرو و شبح آن را نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، جزئیات شش مورد از این مدل‌ها «آخر امسال» فاش خواهد شد و هفتمین و آخرین مدل در نمایشگاه انجمن بازار تجهیزات تخصصی 2022 در لاس‌وگاس در اوایل نوامبر رونمایی خواهد شد.

دوج افزود: این خودروها بر اساس اولویت “در نمایندگی های پرفروش دوج” عرضه می شوند و به یکباره به این نمایندگی ها اختصاص داده می شوند.

Stellantis روز دوشنبه گفت که از زمان راه اندازی شارژر مدرن در سال 2005، 3 میلیون خودروی دوج را در کارخانه مونتاژ برامپتون خود در انتاریو، کانادا ساخته است.

Stellantis در ژوئیه 2021 گفت که تا سال 2024 یک خودروی الکتریکی دوج عضلانی ارائه خواهد کرد.

[ad_2]

منبع: watch-news.ir