اهداف نهایی آموزش ریاضیات دانش آموزان در درک مطالب ارائه شده ، استفاده از مهارت ها و یادآوری مفاهیم در آینده هستند. یادآوری فرمول یا روشی برای آمادگی برای ارزیابی فردا ، فقط برای فراموش کردن مفهوم اصلی تا هفته آینده ، فایده چندانی ندارد. منبع https://konkorazmon.ir ما برا این مقاله کنکور آزمون بود. تمرکز معلمان بر اطمینان از اینکه دانش آموزان مطالب را می فهمند و فقط روش ها را حفظ نمی کنند ضروری است.

در اینجا شش روش برای آموزش درک در کلاس ریاضیات وجود دارد:

1. یک کلاس بازکن موثر ایجاد کنید.
پنج دقیقه اول دوره کلاس لحن کل درس را تعیین می کند. در حالت ایده آل ، معلمان با به اشتراک گذاشتن دستور کار برای دوره کلاس شروع می کنند تا دانش آموزان انتظارات مربوط به اتفاق را بدانند. در مرحله بعدی ، معلمان می توانند هدف یادگیری یا سوال اساسی را برای کلاس ارسال و بیان کنند تا دانش آموزان از هدف آگاه شوند و در پایان درس ، بتوانند ارزیابی کنند که آیا هدف برای آنها محقق شده است یا خیر. سرانجام ، ممکن است افتتاحیه شامل یک یا چند مشکل گرم شدن به عنوان راهی برای بررسی و ارزیابی دانش قبلی دانش آموزان در آماده سازی برای قرار گرفتن در معرض مواد جدید باشد. این ویدئو یک درب بازکن کلاس برای کلاس هفتم منشورهای مستطیل را نشان می دهد:

2. مباحث را با استفاده از چندین نمایش معرفی کنید.
هر چه تعداد نمایندگی بیشتری داشته باشید که می توانید برای دانشجویان با پرداختن به سبکهای مختلف یادگیری ارائه دهید ، به احتمال زیاد آنها مفهوم ارائه شده را درک خواهند کرد. نمایش های مختلف می تواند شامل استفاده از دستکاری ها ، نشان دادن تصویر ، ترسیم مسئله و ارائه نمایشی نمادین باشد. به عنوان مثال ، هنگام ارائه روابط خطی با یک ناشناخته ، مسئله مشابه معادله ، روی یک خط عددی ، با کلمات و با تصاویر را برای دانش آموزان نشان دهید. دانش آموزانی که در معرض هستند و می توانند رابطه یکسانی را که در حالت های مختلف بازنمایی ایجاد شده است تشخیص دهند ، به احتمال زیاد درک مفهومی از رابطه دارند و عملکرد بهتری در ارزیابی ها دارند (PDF).

3. مشکلات را از راه های مختلف حل کنید.
در بهترین محیط کلاس ، معلم قادر است راه های مختلفی را برای حل یک مسئله نشان دهد و دانش آموزان را تشویق کند تا برای حل آنها راه های خلاقانه خود را بیابند. هرچه دانش آموزان در معرض استراتژی ها و رویکردهای بیشتری قرار بگیرند ، درک مفهومی آنها از موضوع عمیق تر می شود. توانمند سازی دانش آموزان برای ایجاد روش های حل مسئله خود می تواند معلم را عصبی کند. اگر منطق آنها را دنبال نکنیم چه می کنیم؟ اگر نادرست باشند چه؟ با این حال ، ارزش این را دارد که آنها را کاوش کنید. بعد از اتمام حل مسئله کلاس توسط یک فرد ، یک زوج یا گروه کوچکی از دانش آموزان با استفاده از یک روش واحد ، آنها را تشویق کنید تا به دنبال روش های جایگزین برای دستیابی به همان راه حل صحیح باشند. داشتن دانش آموزان برای توسعه روش های خود و سپس به اشتراک گذاشتن مراحل صحیح با کلاس ، یک تجربه یادگیری بسیار قدرتمند است. ویدئو زیر نشان می دهد که چگونه یک معلم دانش آموزان را بیش از یک روش برای حل مسئله مشابه در منشورهای مستطیلی تشویق می کند:

4. برنامه را نشان دهید.
در یک دنیای کامل ، ما همیشه می توانیم نشان دهیم که چگونه هر مفهومی می تواند در دنیای واقعی اعمال شود – و در صورت امکان ، این امر به بهبود درک دانش آموزان کمک می کند. وقتی یک مفهوم به آن روش قابل استفاده نیست ، ما همچنان می توانیم نحوه کاربرد آن را در ریاضیات یا یک موضوع درسی دیگر به اشتراک بگذاریم. گزینه دیگر نشان دادن چگونگی توسعه این مفهوم از طریق تاریخ ریاضیات است. در نظر بگیرید که از هر درس یک دقیقه وقت بگذارید تا به دانش آموزان خود نشان دهید که ریاضیات کجا یا چگونه می تواند در زندگی خارج از کلاس دیده یا استفاده شود.

5- از دانش آموزان بخواهید استدلال خود را با یکدیگر در میان بگذارند.
دانش آموزان هنگام حل مشکلات باید استدلال خود را توضیح دهند. برای اینکه یک معلم تشخیص دهد که آیا هر دانش آموز به درستی هدف دوره را درک می کند ، لازم است هر دانش آموز هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی ارتباط برقرار کند. با ده دقیقه فرصت دادن به کلاس برای بحث در مورد استدلال آنها با یکدیگر ضمن بررسی روشهای مختلف حل مشکلات ، تعامل و یادگیری عالی را ارتقا می دهید. آوردن دانش آموزان در کلاس همیشه آسان نیست ، اما روش هایی برای تشویق آنها وجود دارد (PDF).

6. کلاس را با یک خلاصه به پایان برسانید.
همه می توانند در دوره کلاس گم شوند و از دست دادن ردیابی زمان آسان است تا زمانی که زنگ به صدا درآید و کلاس به پایان برسد. هفت دقیقه آخر ممکن است مهمترین زمان برای اطمینان از درک دانش آموزان از هدف یادگیری روز باشد. می توانید از این زمان برای انجام سه کار مهم استفاده کنید: