پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا نصیب پایین پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کاهش یابد و نیز جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. از آنجا که پمپ پیستونی، دبی پایین البته فشار بالایی دارد، البته می قدرت آن را حیاتی اعتنا به جور استفاده تغییر داد. 4. پمپ در شرایط تمیز محافظت شده و از حیث عدم نشتی به رخ روزانه چک کردن شود. از مهمترین خصوصیت همین جنس می اقتدار به گارانتی تعویض ۶ تا ۱۲ ماهه شرکت الدورا دانست که سبب ساز اعتماد بیشتری در در بین مصرف کنندگان شده است. قطعه استوانه شکلی هست که در داخل سیلندر حیاتی اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور هست و دوران های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. پیستون های آهنگری شده را کلیدی استفاده از لقمه های آلومینیوم آلیاژی می سازند. در سرانجام نیروی فرار و گریز از مرکز و فشار سیال آنان همواره اساسی تراز رینگ عکس العمل در تماس می باشد. دستگاه پیستون شامل پیستون، حلقه های پیستون(رینگ پیستون) و انگشتی پیستون است.پیستون تقریبا استوانه ای رخ است.در بالا بسته و در زیر باز است. 3- مقعر نظیر : در صورت زیر ، سطح بالای پیستون ، مقعر می باشد. در اینجا برای فهم بهتر ادامه مطالب بایستی نکته ای را درباره سوپاپ خودرو توضیح دهیم ، در سیلندرهای یک خودرو ممکن میباشد از یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی استفاده کنند که به آن سیلندر دو سوپاپه اموزش بستن پیستون گاز موتورسیکلت می گویند. کارایی طراحان اتومبیل بر آنست که تا حد قابلیت ، پیستون ها را سبک درست کنند ولی از طرف دیگر باید ضخامت پیستون به حدی باشد که تحمل موقعیت مشقت بار محفظه احتراق را داشته باشد. در سرانجام در بالای پیستون فضای بیشتری برای انبساط وجود دارد.بعضی پیستون ها از محور گژن پین تا ذیل دامنه،شیب دارند.در این دسته پیستون،قطر در ناحیه تحت دامنه از همگی جا یار پیستون در جدولانه اکثر است. میزان سایز گژن پین که ابلاغ کننده قطر آن است نیز بر روی پیستون ممکن است حک شود. در روی پیستون سوراخی برای قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است. پیستون های بیضی صورت که به جهت جلوگیری از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود حیاتی بعد ها خاصی طرح می گردد.به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارااست به اندازه۰۰۶/۰ اینچ یا ۱۵/۰ میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر هست و قطر پیستون در بر روی محور ۴۵ سکو ای نسبت به محور ۰۰۳٫۰ اینچ یا این که ۰۷۵/۰ میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است. قطر پیستون های موتور خودرو دربین ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر تحول می کند.همه پیستون ها می بایست هم وزن باشند تا موتور دچار لرزش نشود. ۱- پیستون های چدنی : همین پیستون ها بخش اعظم در گذشته ساخته میشدند و دارای خواص لغزشی خوب تر و انبساط کاهش هستند . به استدلال این که در فاصلهای کم کلیدی سایر قطعات اطراف خویش قرار گرفتهاند، باید به رخ مداوم روغنکاری شوند و این فعالیت باعث می گردد که اصطکاک آنان فراوان کمتر شده و روانتر شوند. قطر پیستون صحیح به میزان سیلندر است.سرسیلندر و سرپیستون محوطه اتاق احتراق را تشکیل می دهند.پیستون حرکت رفت و برگشتی داراست و به علت عمل نوع پیستون در میل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می شود، اولی فعالیت پیستون این است که یک تراز متحرک را که از اطرافش گاز نتواند نفوذ کند، تشکیل دهد تا مواد حساس درجه حرارت و فشار مضاعف بتوانند منبسط شوند، هماهنگ با این کار انتقال فشار نیروی گاز به دسته هست که آن نیز به نوبه خویش حرکت را به میل لنگ انتقال می دهد.این انتقال حرکت از جور پیستون به میل لنگ متناسب حیاتی زاویه جور پیستون حیاتی جدار سیلندر است. در نصیب فوقانی آن، محفظه احتراق قرار دارد که ادغام سوخت و هوا در آن فشرده می شود. در بسیاری ازمواقع برای برطرف کردن این نشتی ، بده بستان واشر سر سیلندر كفایت نمی كند و باید سطح زیرین سر سیلندر و قسمت فوقانی سیلندر تراش بخورد و مجددا روكش شود . درصورتیکه دبی در همین مدل پمپ ها تغییر فشار داشته باشد، تاثیری بر روی کارکرد همین گونه پمپ نمی گذارد. در سرانجام هنگام منش اندازی موتور مرحله پیستون ساییده نمی شود. کاهش مرحله تماس دربین پیستون و جداره سیلندر تا دستکم ممکن: افزایش مرحله تماس به معنای ارتقاء اصطکاک بوده و آسیبهای جدی را به دنبال خواهد داشت؛ شایان ذکر میباشد که رینگها احتمالا آن گاه از مدتی ساییده شده و این امر نیز می تواند باعث به افزایش اصطکاک گردد. علل اهمیت پیدایش این مشكل آن هست كه یا سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده است ، یا این که شمع های موتور از مدل خیلی گرم تعیین شده اند و یا اینكه سیستم جرقه موتور زودتر از موعد لازم فعالیت می كند ( یعنی آدوانس میباشد ) و یا اینكه نسبت تراكم به تناسب اكتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که به هیچ وجه موتور مشكل كلی گرم شدن را دارد. چنانچه دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت داده ها مضاعف عمده در آیتم پیستون موتور tu5 لطفا به تماشا از وب وب سایت ما.

ایندکسر