این هدرز قابل نصب بروی پژو 405 پرشیا و سمند 1800 xu7 و یا این که هر خودروی دیگر کلیدی موتورxu7 و 1800 سی سی 8 سوپاپ میباشد. یک عدد از مزایای هدرزها، کارگزاشتن بی آلایش آن هاست که به راحتی در هر فروشگاه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است، اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفهای و کارا بر مغایر کارگزاشتن آن به هیچ قیمت هدرز تیوفایو وجه بی آلایش نیست. هدرز بر طبق اصول مکانیک سیالات طراحی و ساخت میشود.این قطعه به عبارتی منیفولد چندراهه می باشد که در آن ، برای هر سیلندر یک خروجی منقطع تعبیه شده است.این فرمان سبب میشود تا به محض احتراق و ذیل رفتن پیستون، دود حاصل از احتراق در باطن موتور بتواند سوای هیچ مزاحمت یا این که مقاومتی از گوشه و کنار سیلندر خارج و وارد سیستم اگزوز شود.در لحاظ گرفتن خروجی های مجزا تخلیه برای هر سیلندر موجب کمتر مقاومت و فشار وارده بر دیوارهها و مجاری خروجی و تخلیه تام و پرسرعت دود شده که این عمل تاثیری مستقیم بر خنک سازی موتور و بلوک های سیلندر دارد. طراحی یگانه و تراز صیقلی هدرزها که معمولا از فرآورده فلزاتی زیرا فولاد، استیل و آلیاژهای مضاعف گران قیمت ساخته می‌شوند به خروج پرسرعت و پر فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق امداد می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به اقتدار و گشتاور تولیدی پیشرانه ماشینهای ساده می افزاید.از سوی دیگر اصطکاک کاهش و ارتقاء اقتدار پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت هم اثرگذار باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده می باشد که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها کارگزاری میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب معمولی آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا این که اگزوز سازی قابل انجام هست البته طراحی و ساخت یک هدرز رشته ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه معمولی نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، فقط به یاری مشابه سازی مضاعف دقیق پیشرانه در محفظه قابل انعطاف افزارهای فن ای زیرا GT POWER قابلیت پذیر است.از سوی دیگر ایجاد هدرز ها هم باید به شکل تماما ظریف به وسیله دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و میزان مرغوب بودن عملیات جوش کاری و خودرو کاری هم تاثیر انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت و امکان های آخری کالا خواهد داشت. طراحی و تولید همین قطعه یک فرآیند وقتگیر و پر هزینه محسوب میشود به این دلیل بخش اعظمی از خودروسازان به شکل فابریک ان را بر بر روی خودروها کارگزاری نمیکنند. در ادامه باید خاطرنشان کرد که این قطعه به شکل افتر مارکت (After Market) عرضه می گردد. هدرز یک قطعه فنی به جهت تیونینگ و همینطور تقویت موتور می باشد، این کالا یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد و از آنجاییکه در طراحی و تولید هدرز از نحوه خمکاری استفاده شده است، سطح آن صاف و صیقلی چشم می گردد و به این عامل خروج گازهای آلاینده به بهترین حالت ممکن رخداد میافتد و همینطور به عامل طراحی خوب تر باعث کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور می شود. اشاره کرد. درواقع از دربین کلیه قابل انعطاف افزار ها آن جور که به شیوه CFD حرکت گاز درون لوله ها را باز‌نگری می نماید از حساس بیشتری برخوردار است. وقتی که دیگر نیاز نباشد که سیلندرها برای تخلیه دود خویش از یکدیگر نیرو بگیرند این نیرو هدر نرفته و صرف به حرکت درآوردن چرخ ها و راضی بودن شما از راندمان موتور خودرو می گردد. در همین فیلم ما به شما می گوییم از چه اینترنتی و چه سیستمی به کارگیری می کنیم و برای موفقیت های پی در پی به چه امکاناتی نیاز دارید احتمال دارد اصلی دیدن این فیلم و پاسخ به خیلی از سوال ها پرتکرار ذهن شما آزاد می شود و متوجه می گردید که آیا نیاز می باشد هزینه های اضافی داشته باشید یا این که خیر. تفاوت هدرز اهمیت مانیفولد خروجی اگزوز چه می باشد ؟ در منیفولد اگزوز همین لوله ها صرفا در به عبارتی شروع مسیر جداازهم میباشند و گازها پس از طی نمودن مسیری کوتاه به collector می رسند و این مورد قضیه علت ساخت فشار برگشتی (Back Pressure) است، که در درمقابل خروج گازهای ناشی از احتراق، مقاومت می کند. ولی لوله های بلند صدای زیادتری نسبت به لوله های کوتاه ساخت می‌نماید که البته این صدای بسیار و دلنشین، مراد عمده اشخاصی می باشد که به دنبال ارتقاء موتور ماشین خود هستند. اگر به گویش مهندسی بیان کنیم، در اتومبیل وظیفه هدرز در سیستم اگزوز،کاهش مقاومت هوا یا این که به عبارتی فشار بازگشتی و ارتقا بازده جرم در موتور است. به استدلال این‌که نسبت هوا به سوخت را تغییر می دهد و می تواند کارایی موتور را تحت اثر گذاری قرار دهد. ضمن این‌که برخلاف پیشرانه XU7 پژو که بهشدت در ناحیه واشر سر سیلندر و سر سیلندر ضعیف است، این پیشرانه در همین دو بخش بهشدت مقاوم است. پژو پارس از سال ۱۳۷۹ اهمیت کمترین تحول ظاهری بر روی خط ساخت جمهوری اسلامی ایران ماشین حضور داراست و در حال حاضر حساس تیپهای نسبتا متنوعی می باشد که بسته به جور تیپ، بها هر کدام گوناگون خواهد بود. پیشرانه TU5 در کشورمان حساس پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ معرفی شد و چندین سالی می باشد که بر روی محصولات دیگری نظیر پژو ۴۰۵ slx، پارس TU5 و همچنین دانگ فنگ H30 کراس نیز نصب میشود. هدرز عملا جایزگینی گرانقیمت برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه هست و به برهان ارزش بسیار و هزینههای ایجاد گزاف، کمتر از سوی خودروسازان به صورت استاندارد استفاده میشود، اما استعمال از هدرز به جهت خودروهای اسپرت و مسابقهای، کابرد زیاد داراست و اکثری اتومبیلهای گرانقیمت به رخ استاندارد به هدرز های فابریک مجهز هستند. در جدول زیر قیمت انواع پژو پارس در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ می بینید. بنابراین طراحی و ساخت هدرز یک فرآیند وقت گیر و لبریز هزینه محسوب می شود.از همین رو نسبتاً همگی کارخانجات خودروسازی از کارگزاشتن هدرز بر بر روی محصولات ارزان قیمت و شهری خود صرف حیث کرده و انجام این فعالیت را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند.البته عدم نصب هدرز فابریک برای همه خودروها راست گو نمی باشد و همواره شماری از خودروهای اسپورت نظیر ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… هنگامی که شما این نوشته را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با خرید هدرز tu5 پارس وب وب سایت خویش باشید.

ایندکسر