فاصله دوچندان سبب ساز از دست رفتن گاز کمپرس شده و در دست گرفتن روغن ضعیف و بروز پدیده پیستون بلوباین یا این که ورود گاز کمپرس شده از سیلندر به کارتر کمپرسور می شود و همچنین سبب ساز از دست رفتن قدرت و کنترل بر روغن کاری و گریز روغن از کمپرسور می گردد. همانطور که در پارگراف بالا گفته شد، وقتی خودرو قدرت خویش را از دست میدهد، بهخوبی شتاب نمیگیرد و عملکرد کلی اتومبیل نیز زیاد ضعیف میشود. رینگ های چدن نشکن از لحاظ اقتصادی و کارایی به جهت موتورهای کلیدی عملکرد بالا مطلوب هستند. رینگ های فولادی ۲۰ % حاذق خیس از رینگ های چدن نشکن می باشند و مورد خوب برای ساخت حلقه های رشته رشته هستند. بنابراین به یک ماده کار کشته خیس نیاز دارد. حلقه ها در یک نقطه بریدگی دارند. به جهت تعمیر کمپرسور سیلندر پیستونی و اسکرو نیاز به داشتن تلورانس ها و میزان لقی های مجاز می باشیم. واضح هست که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده میباشد براین اساس هرچقدر تعداد پیستون های یک اتومبیل بخش اعظم شود ، حجم و میزان بلوک سیلندر آن اتومبیل نیز ارتقاء پیدا می کند. یک عدد از نحوه های آیتم به کار گیری در پیستونهای ریخته گری ان می باشد که رینگ نشین بالایی را به طور کامل به صورت یک مغزی از محصول چدن یا چدن نیکل دار در قالب قرار می دهند و الومینیوم را به دور ان بریزند نحوه دیگر نصب یک مسافت گذار فولادی است که به منزله مرحله بالای حلقه نشین فعالیت می نماید در هنگام تولید پیستون به طریق اهنگری حوزه‌ حلقه نشین را فلز پاشی می کنند . اعتنا نمایید که کل این مقادیر بوسیله کمپانی های سازنده بصورت ظریف اعلام بهترین پیستون برای 405 پیستون چیست شده اند. بعضی از این مقادیر شامل لقی میان روتور و استاتور و لقی مجاز شاتون ها و لقی مجاز بوش ها و دیگر لقی ها و تلورانس های کاربردی است. بهعنوان مثال در جلوبندی خودرو، محل اتصال مطابق به شاسی را دارای استوانهای کوچک مالامال می‌نمایند که اصلی استعمال از بلبرینگ های بهکار گرفتهشده در برهه زمانی بیرونیاش منجر کاهش تنش دو فلز متصل بههم در زمان حرکت میشود. به جهت نمونه حاصلضرب قطر سیلندر 4 اینچی در مقدار 0.0035 اینچ برابر می شود اساسی حداکثر فاصله 0.014 اینچ. آن گاه از خواندن این مقاله میتوانید باز‌نگری نمایید که به جهت نمونه چه پیستونی برای تانک یا خودرو سواری یا موتورسیکلتهای مختلف بهتر میباشد ؟ ولی این یک رویه درحال حاضر دائمی وجود ندارد و بایستی در اولین مجال به مکانیک فن ای مراجعه کنید. این عایق بندی اهمیت یک سری حلقه یا رینگ انجام می شود که در اطراف پیستون قرار می گیرد. همانگونه که ملاحظه می شود اصلی وجود لبه شیبداری در قسمت بالایی حلقه پیستون، هنگامی که پیستون و رینگ به سمت بالا حرکت می کنند، حلقه بر روی لایه روغن بر روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو کردن روغن به سمت محفظه احتراق دوری می شود، درحالیکه هنگام حرکت رینگ و پیستون به سمت پایین، توسط لبه تیز رینگ، روغن ها از بر روی دیواره سیلندر جارو شده و از روش جا رینگی و ترک ها و شیارهای جا رینگی به باطن پیستون و نهایتاً به داخل کارتل هدایت می شود. در اين موقعیت كه ديواره يا سطح جانبي رينگ به رخ شيبدار ساخته شده میباشد ، بايد کناره تيز رينگ به سمت پايين باشد تا زمان بالا رفتن پيستون ، اين رينگ برروي لايه روغن موجود بر بر روی دیوارة سیلندر ليز خورده و از جارو كردن روغن هاي جداره سيلندر به سمت محفظه احتراق جلوگيري كند . وقتی موتور پر‌نور میباشد پیستون و رینگ ها روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که همین فاصله را مالامال کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی ناچیز باشد،در عاقبت اصطکاک دوچندان وسایش شدید،توان موتور کمتر می یابد.در این حالت ممکن هست پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد باعث زدن پیستون در کورس توان می شود. در نتیجه یک موتور هارلی داویدسون صدایی مشابه به tomp-tomp دارد که شخصیت خاصی به همین موتور سیکلت داده است. گپ رینگ ها به همپا دیگر تلورانس های کمپرسور یک موضوع گیج کننده به جهت بعضا از تعمیرکاران می باشند. به جز به کار گیری از فرمول های تخمین زنی گپ حلقه می اقتدار از جداول Clearance Ring Gap که بوسیله شرکت ها متعدد ارائه می شود هم به کارگیری نمایید. به جهت چک کردن نمودن گپ رینگ بایستی رینگ را در تحت ترین قسمت سیلندر کارگزاری کرد. ارزیابی نمودن میزان گپ حلقه می تواند میزان خوردگی سیلندر را نشان بدهد و به همین ترتیب استفاده از حلقه کلیدی سایزهای خطا پرهیز نماید. چرا که کلیدی کوتاه کردن شاتون فاصله پیستون و میللنگ کمتر از همیشه شده است.

ایندکسر