چین می گوید جت های نظامی در میان تنش تایوان به مناطق جدید پرواز می کنند

[ad_1]

  • روزنامه رسمی ارتش چین می گوید که نیروی هوایی در “مناطق غیرقابل دسترس قبلا” عملیات می کند.
  • چین همچنین اخیراً جت های جنگنده پیشرفته را از طریق خط میانی در تنگه تایوان ارسال کرده است.

ارتش آزادیبخش خلق گفته است که کنترل هوایی خود را قبل از بحران اخیر تنگه تایوان به مناطق «قبلاً غیرقابل دسترس» گسترش داده است.

روزنامه رسمی PLA Daily روز چهارشنبه گزارش داد که پیشرفته‌ترین جنگنده‌های J-20 آن بارها برای “بررسی و شناسایی هواپیماهای نظامی خارجی که وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی دریای چین شرقی ما شده‌اند” درگیر شده‌اند.

J-20s همچنین در گذرگاه‌های جمعی اخیر از خط میانی در تنگه تایوان در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره در اوایل ماه جاری، شرکت کردند.

پس از رزمایش هفته گذشته، ارتش آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که “وضعیت در حال تغییر را به دقت زیر نظر خواهد داشت… و گشت های جنگی و نظارتی را در جهت تنگه تایوان به صورت منظم سازماندهی خواهد کرد.” حضور “عادی جدید” فراتر از محدوده قبلی خود و به طور موثر خط میانه را از بین می برد.

علاوه بر دور زدن تایوان، نیروی هوایی همچنین یک منطقه شناسایی دفاع هوایی (ADIZ) در دریای چین شرقی ایجاد کرده است، گشت زنی منظم بر فراز دریای چین جنوبی انجام می دهد، تمرینات آموزشی را بر فراز اقیانوس آرام و با همتایان روسی خود، PLA Daily برگزار می کند. مقاله گفت.

جنگنده مخفی کاری چین J 20

جنگنده رادارگریز J-20 چین در یک نمایشگاه هوایی در ژوهای در 1 نوامبر 2016.

رویترز/استرینگر


در این مقاله آمده است که نیروی هوایی اکنون “در مسیرهایی پرواز می کند که پرواز نکرده اند و به حریم هوایی که هرگز به آن دسترسی پیدا نکرده اند” دسترسی دارد، زیرا توانایی انجام “عملیات دفاعی و تهاجمی” را دارد.

منشأ تحول آن در یک کاغذ سفید دفاعی در سال 2004 بود که از نیروی هوایی فراتر از “دفاع از میهن” فراتر رفت و به دنبال آن سرمایه گذاری و نوسازی گسترده انجام شد.

ایجاد منطقه شناسایی پدافند هوایی دریای چین شرقی در سال 2013 و کنترل نهایی نیز بخش مهمی از این تحول بود.

یانگ چونلی خلبان J-20 به PLA Daily گفت: «زمانی که ما برای اولین بار گشت‌زنی‌های خود را آغاز کردیم، اعتراض‌هایی از سوی برخی کشورها و تحریکات هواپیماهای نظامی خارجی صورت گرفت.

از آنجایی که نیروهای هوایی و دریایی ما مدیریت دریای چین شرقی ADIZ را به یک امر عادی تبدیل کردند، اکنون هواپیماهای بسیاری از کشورها اساساً مطابق با پروتکل‌های ما پرواز می‌کنند.»

منطقه شناسایی پدافند هوایی منطقه ای است که به طور یکجانبه اعلام شده است که در آن کشور مدعی هواپیماهایی را که در آن فضا پرواز می کنند برای حفاظت از امنیت ملی ردیابی و شناسایی می کند.

معمولاً نیروی هوایی از هواپیماها می خواهد که خود را شناسایی کرده و به دستورات پاسخ دهند. همچنین می تواند به هواپیماهای خارجی مشکوک هشدار دهد و جنگنده هایی را برای ردیابی یا حتی رهگیری آنها بفرستد.

بیش از 20 کشور به طور یکجانبه ADIZ را اعلام کرده اند، اگرچه طبق قوانین بین المللی به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده اند.

در عمل، آنها می‌توانند بسیار فراتر از حریم هوایی مستقل کشور گسترش یابند تا زمان واکنش کافی برای مقابله با تهدیدات احتمالی امنیت ملی را فراهم کنند، و منطقه ایالات متحده در مکان‌هایی تا 400 مایل دریایی (740 کیلومتر) امتداد دارد.

جنگنده بمب افکن نیروی هوایی چین

هواپیماهای جنگی فرماندهی تئاتر شرقی چین در تمرینات مشترک در اطراف تایوان، 7 اوت 2022.

Li Bingyu/Xinhua از طریق Getty Images


ADIZ سرزمین اصلی چین از منطقه اقتصادی انحصاری ادعایی خود در دریای چین شرقی فراتر نمی رود، اما اختلافات ارضی جاری در این منطقه به معنای همپوشانی آن با ADIZ های ادعایی ژاپن، کره جنوبی و تایوان است.

سونگ ژونگ پینگ، مربی سابق PLA، گفت: “PLAAF مسیر دشواری برای توسعه را طی کرده است، از عقب ماندن بسیار، تا کمی دور از دسترس بودن، تا همتراز بودن با رقبای فعلی در فضای هوایی بزرگ.”

هنگامی که پکن ADIZ خود را در نوامبر 2013 اعلام کرد، هم ایالات متحده و هم ژاپن آن را رد کردند و در عوض هواپیماهای جنگی خود را به منطقه فرستادند.

در طول سال‌ها، این به یک سری حوادث منجر شد، از جمله یکی در ژوئن 2016، زمانی که رویارویی دو جنگنده PLA Su-30 و جت‌های F-15 ژاپنی رخ داد، جایی که پکن هواپیماهای ژاپنی را متهم کرد که رادارهای کنترل آتش خود را به هواپیماهای چینی پرتاب می‌کنند. – پیشروی احتمالی برای حمله توکیو این ادعاها را رد کرد.

سال بعد، ایالات متحده دو فروند Su-30 چین را به انجام برخی مانورهای “غیرحرفه ای” در فاصله 45 متری یک جت جاسوسی هسته ای WC-135 آمریکا متهم کرد.

در ماه مارس سال جاری، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام، ژنرال. کنت ویلسباخ گفت که “برخورد نزدیک” بین یک ج-20 و یک اف-35 آمریکایی بر فراز دریای چین شرقی رخ داده است.

به گفته آنتونی وونگ تانگ، مفسر نظامی مستقر در ماکائو، بعید است که PLA رسماً ADIZ فعلی را برای پوشش تنگه تایوان گسترش دهد.

“مشکل این است که تاثیر بین المللی بسیار بزرگی ایجاد می کند. بنابراین، در آینده قابل پیش بینی این اتفاق نمی افتد، زیرا خطر خارج شدن آسان از کنترل در هر زمان وجود دارد و لزوماً به نفع پکن نیست.” گفت وونگ.

[ad_2]

منبع: watch-news.ir