ارتقادی سایتیابی ارگانیک
١٠ ایده برای افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک ارگانیک گروه طراحی و پشتیبانی فریا
هدف ما ایجاد تجربههای دیجیتال منحصربهفرد و کاربرپسند است تا به رشد و موفقیت شما کمک کنیم. زمان بارگذاری طولانی میتواند باعث افزایش نرخ پرش و کاهش تعامل کاربران شود. بنابراین، بهینهسازی سرعت سایت از جمله فشردهسازی تصاویر، استفاده از کش مرورگر و بهینهسازی کدهای CSS و JavaScript، برای کاهش زمان بارگذاری بسیار مهم است. سایتهایی که به سرعت بارگذاری میشوند، تجربه بهتری برای کاربران فراهم میآورند و معمولاً در نتایج جستجو رتبه بهتری دارند. این کار شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در مکانهای کلیدی مانند عنوان صفحه، تیترها (H1، H2 و …)، متن اصلی و توضیحات متا است.
هر چقدر دانش شما در این راستا بیشتر باشد میتوانید از روشهای متنوع تری استفاده کنید. اگر شما فردی زیرک باشید قبل از استفاده از هر خدماتی ابتدا مزایای آن را بررسی می کنید. سئو ارگانیک نیز با توجه به گسترده بودن آن مزایای فراوانی دارد. با توجه به اینکه این مزایا بسیار متنوع هستند برای آشنایی بیشتر شما مهمترین و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. پس برای استفاده آگاهانه از سئو ارگانیک این مزایا را مطالعه کنید. تو برچسب ها می تونید کلمات کلیدی پر بازدیدتون رو استفاده کنید.
بخش عظیمی از سئو ارگانیک مربوط به کلمات کلیدی است، پیدا کردن این کلمات بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید که از خدماتی در زمینه خرید پالتو چرم استفاده کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد سرچ در گوگل است. شما برای اطلاع از قیمت این محصول و همچنین خرید آن به گوگل مراجعه می کنید. کلماتی که سرچ می کنید اهمیت دارد به عنوان مثال شما خرید پالتو چرم زنانه را جست و جو می کنید. البته این ترافیک منجر به افزایش فروش نیز میشود و نباید تاثیر آن را در میزان فروش نادیده گرفت. سایت هایی که ترافیک بالایی دارند از نظر گوگل ارزش بالاتری دارند؛ بر همین اساس با آن ها جایگاه می دهد.
این ویدیوها همچنین میتوانند به عنوان محتوای ارزشمند برای به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای مختلف عمل کنند. پاسخ دادن به سوالات و نظرات فالوورها و تعامل با آنها، به شما کمک میکند تا جامعهای فعال و وفادار بسازید. این ارتباط نزدیک میتواند به افزایش مشارکت و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما منجر شود. یک استراتژی محتوایی خوب همچنین باید شامل اهداف مشخص، گروه هدف و معیارهای اندازهگیری باشد که به شما کمک میکند تا عملکرد خود را ارزیابی کنید و استراتژیهای خود را بهبود بخشید. گاهی اوقات، وبسایتی پیدا میکنید که از شما یا کسبوکارتان نام میبرد، اما به سایت شما پیوند نمیدهد. پیدا کردن نامهای تجاری بدون لینک (و درخواست لینک) یکی از بهترین تکنیکهای سئو برای به دست آوردن بک لینکهای بیشتر است.
پس کافیست دامنه وب سایت رقیب را مانند زیر در بخش Organic Research در SemRush وارد کنید. این موضوع را به عنوان سئو کار هم بدانید؛ یکی از مهمترین بخش های خدمات سئو سایت، بالا بردن نرخ ترافیک ارگانیک است. حالا در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این موضوع صحبت کنیم. این خرید می تواند خرید یک محصول باشد، یک دوره آموزشی، درخواست خدمات خاص و یا ثبت نام در سمینار. همچنین محتوای تولید شده برای سایت باید واضح و مختصر ارائه شود.
با ما همراه باشید تا بتوانید از طریق 5 مرحله، بازدید ارگانیک وب سایتتان را افزایش داده و کاربران بیشتری را سایت خود راهنمایی کنید. آنها در تولید محتوا مهم هستند زیرا به گوگل کمک میکنند ساختار وبسایت شما و نحوه اتصال صفحات به یکدیگر را درک کند؛ و اقتدار خود را در یک موضوع خاص تأیید کنید. اما برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات در مورد رتبه بندی خود، بهتر است یک پروژه با تمام کلمات کلیدی هدف خود در Position Tracking راه اندازی کنید . از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics برای اندازه گیری موفقیت تلاش های ترافیک ارگانیک خود استفاده کنید. معیارهای کلیدی مانند حجم ترافیک ارگانیک، زمان در صفحه، نرخ پرش و نرخ تبدیل را برای ارزیابی اثربخشی استراتژیهای خود دنبال کنید.
برای انتشار محتوا زمان منظمی را تنظیم کنید و هر بار در فواصل زمانی منظم محتوای وب سایت تان را منتشر کنید. تعامل مداوم با مخاطبان، پاسخگویی به نظرات و ایجاد گفتگوهای سازنده میتواند به ایجاد یک جامعه فعال حول برند شما کمک کند. همچنین استفاده از هشتگهای مرتبط و مناسب، و برنامهریزی برای انتشار منظم پستها اهمیت زیادی دارد. تمام این موارد در کنار هم باعث افزایش بازدید سایت شما خواهند شد. امروزه شبکههای اجتماعی نقش بیبدیلی در هدایت ترافیک به سمت وبسایتها دارند.
با این کار گوگل برای نمایش نتایج جستجوی محلی، چند مورد از کسب و کارها و سایت هایی که مکانشان را در گوگل مپ ثبت کرده اند را در بالای نتایج نمایش میدهد. افزایش ترافیک ارگانیک سایت یک فرآیند مستمر است که به ترکیبی از استراتژی ها و تلاش ها نیاز دارد. با اجرای نکات ذکر شده در این مقاله، می توانید جریان ثابتی از بازدیدکنندگان هدفمند را جذب کرده و حضور آنلاین قدرتمندی را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت بالا را در اولویت قرار دهید، با مخاطبان خود درگیر شوید و برای موفقیت بلندمدت با روندهای سئو در حال تحول سازگار شوید. در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا از ساخت بکلینک به عنوان یکی از روش های افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود استفاده کنید یا خیر، به اهداف و منابع شما بستگی دارد. سئوی درون صفحه شامل بهینه سازی محتوا، متا تگ ها، سرفصل ها و URL های وب سایت شما است تا آن را برای موتورهای جستجو دوست داشته باشد.
گوگل میخواهد بهترین نتیجه را برای هر درخواست جستجو رتبهبندی کند. به همین دلیل مهم است که به بهینهسازی برای موضوعات فکر کنید، نه فقط کلمات کلیدی و این به معنای ایجاد محتوای پشتیبانی قوی است. خوشه موضوعی گروهی از صفحات است که به هم پیوند داده شدهاند و یک موضوع را پوشش میدهند. استفاده از تصویر در محتوا، در لندینگ ها، در صفحات محصول، اخبار و رسانه و هر چیزی که در سایت خود منتشر می کنید، می تواند تا حد بسیار زیادی باعث افزایش ترافیک ارگانیک کاربران می گردد. تجربه کاربری (UX) به طور قابل توجهی بر ترافیک ارگانیک تأثیر میگذارد زیرا موتورهای جستجو وب سایتهایی را که تجربه کاربری مثبتی را ارائه میدهند، در اولویت قرار میدهند.
از این رو پیاده سازی تکنیک های سئو و در نتیجه افزایش سرچ ارگانیک سایت، در فروش و رتبه آن در گوگل اهمیت زیادی دارد. برای بهبود سئو سایت خود می توانید از تکنیک های گفته شده در صفحه " افزایش سئو سایت " استفاده کنید. تجربه کاربری (UX) به مجموعه تعاملات و احساساتی اشاره دارد که کاربران هنگام استفاده از وبسایت شما تجربه میکنند. بهبود تجربه کاربری نه تنها باعث افزایش رضایت کاربران میشود، بلکه میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی وبسایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد. تیم هدف با اشتیاق و تعهد، با بکارگیری دانش و تخصص خود سعی در ارائه باکیفیتترین خدمات دیجیتال مارکتینگ با بهینهترین زمان و هزینه دارد. هدف با ارائه خدمات در زمینههای سئو و بهینه سازی، طراحی سایت، تبلیغات گوگل، تبلیغات آنلاین، و تولید محتوا شما را در مسیر موفقیت در دنیای دیجیتال همراهی میکند.
کلمات کلیدی دم بلند عباراتی سه تا چهار کلمهای هستند که معمولا نشان میدهند کاربر به فرایند خرید یا تصمیمگیری برای خرید نزدیک است. پس اگر شما به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک هستید، پس چه بهتر که کاربرانی را هدف قرار دهید که به خرید محصول و خدمات شما نزدیکتر هستند. به علاوه، پیوند داخلی یک تکنیک سئو است که میتواند به بهبود رتبه صفحات شما کمک کند. برای انجام این کار، ابتدا باید صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار دارند. استفاده از ویژگیهای اسنیپت میتواند در جذب کاربران و افزایش ترافیک ارگانیک سایت بسیار موثر واقع شوند. اینسپتها میتوانند به صورت سوال، عکس، جدول و … نمایش داده شوند.
در اولین قدم بهینه سازی برای موتورهای جستجو امکان دارد که بسیار راحت به نظر برسد؛ ولی واقعیت این طور نیست. نکته های مرتبط بسیار زیادی موجود هستند که باید برای بهبود سئو آنها را رعایت کنید. در دنیای تجارت الکترونیک، ترافیک موتور های جستجو می تواند دلیل شکست یا موفقیت یک کسب و کار باشد. با بهینه سازی تصاویر و استفاده از تصاویر کم حجم، می تونید هم پاسخگوی نیاز بصری کاربر باشید هم سرعت سایت کاهش پیدا نکنه. البته فقط تصاویر جذاب نیستن که باعث بهبود رتبه جستجوی ارگانیک میشن. این که چه جوری اون تصاویر جذاب رو به کاربر ارائه میکنین هم خیلی مهمه.
البته این تنها یکی از موارد استفاده نادرست و ناصحیح و بدون دانش از سئو ارگانیک به حساب می آید. پیش از هر چیزی نیاز است که ابتد`ا سئو ارگانیک را بشناسید، سئو ارگانیک یک استراتژی بسیار کاربردی در دیجیتال مارکتینگ digital marketing است این استراتژی از بخش های کوچک تری تشکیل شده است. با استفاده از این سئو می توان در موتور های جستجو جایگاه کسب کرد. البته با توجه به تعریف خود سئو نیز می توان سئو ارگانیک را معرفی کرد. سئو مجموعه اقداماتی است که از طریق آن می توان سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرد.
اگر به زیرِ عنوانهای نتایج جستجو دقت کنید، توضیحات مختصری را میبینید که متادیسکریپشن نام دارد. این متن کلیت محتوای شما را خلاصه میکند و در صورتی که طبق اصول (استفاده از کلمات کلیدی، طول مناسب، جذاب بودن و…) نوشته شود باعث ترغیب مخاطب خواهد شد. وقتی متوجه شدید که کاربران چه کلماتی را جستجو میکنند، به جای پر کردن صفحات از آن کلمات، روی کیفیت محتوا کار کنید. الگوریتمهای گوگل در حال تغییر و پیشرفت هستند و انتظارات و مشکلات کاربران را تشخیص میدهند. در نتیجه گوگل متوجه خواهد شد که کدام محتوا بهتر نیاز مخاطبان را برطرف خواهد کرد. توضیحی که سبب می شه کاربر اینترنت تصمیم بگیره، دوست داره سایت شما رو ببینه یا نه.
روابط عمومی دیجیتال یکی از بهترین تاکتیکهای سئو برای به دست آوردن لینک از وبسایتهای معتبر در مقیاس است. به طور کلی، چند هفته تا چند ماه طول می کشد تا پیشرفت های قابل توجهی مشاهده شود. شبکه های اجتماعی می توانند یکی از قدرتمند ترین روش های افزایش ترافیک ارگانیک سایت باشند. با ایجاد یک حضور فعال و تعاملی در شبکه های اجتماعی، می توانید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و آنها را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید. بهینهسازی عنوانها، توضیحات متا، تصاویر، و ساختار URLها از جمله مواردی است که در بهبود سئو داخلی تاثیرگذار هستند. این بهینهسازیها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و رتبهبندی مناسبی به آن اختصاص دهند.
وقتی محتوای سایت خودتون رو برای موتورهای جستجو بهینه میکنید، سایتتون تو نتایج جستجو بالاتر میاد و در نتیجه کاربران با کسب و کار شما آشنا میشند. ابزارهای بررسی رقبا میتوانند به شما کمک کنند تا عملکرد رقبای خود را بررسی کرده و ببینید که آنها چه کاری برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود انجام می دهند. از آنجایی که کاربران بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند، مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. طراحی واکنشگرا تجربه کاربر را افزایش می دهد و می تواند منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر شود. محتوای قدیمی سایت خود را بهروزرسانی کرده و آن را با اطلاعات جدید و بهروز جایگزین کنید. این کار به گوگل نشان میدهد که سایت شما بهروز و مرتبط است و همین موضوع باعث افزایش رتبه محتوای شما در نتایج جستجو میشود.
این مقالات باید ارزش افزودهای برای خوانندگان داشته باشند و به وبسایتهای دیگر کمک کنند تا با شما همکاری کنند و به محتوای شما لینک دهند. یکی از اولین مواردی که هنگام ورود به صفحه به چشم میخورد، طراحی و رابط کاربری است. میتوان دلیل اصلی ماندن کاربر در سایت یا خروج از آن را همین موضوع دانست. برای مثال اگر به سایتی برویم و نتوانیم منوی آن را پیدا کنیم و توسط حجم زیادی از پاپ آپها مورد حمله قرار بگیریم، بهاحتمال زیاد آن سایت را ترک میکنیم. یکی از راههایی که باعث شناخت بهتر برند شما میشود، فعالیت در شبکههای اجتماعی است. پس چرا از این ابزار رایگان استفاده نکنیم؟ شما میتوانید با کمک گرفتن از یک کارشناس شبکههای اجتماعی، از این فضا نهایت استفاده را ببرید.
و سئوکاران باید تکنیک های خود را تغییر دهند تا از بسیاری از ویژگی های SERP (نتایج ویژه که فقط پیوندهای آبی استاندارد نیستند) استفاده کنند. پلتفرمهایی مانند Connectively نویسندگانی را که به منابع نیاز دارند به افرادی مانند شما – یک متخصص – متصل میکنند؛ که اتفاقا این مورد عالی است چون آنها از شما پاسخ می خواهند. می توانید با ثبت نام به عنوان منبع شروع کنید و در ادامه ایمیل هایی حاوی لیستی از درخواست ها برای منابع خبره دریافت خواهید کرد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه استاد وب است. شاید بتوان گفت یکی از راههایی که میتوان احتمال نتیجهبخش بودنش را زیاد دانست، ترکیب هر دو روش است. بهتر است به اهداف خود نگاهی بیندازید و پس از مشورت با تیم خود، از امتحان کردن نترسید.
داشتن وبلاگ نه تنها باعث بهینهسازی سئو سایت شما میشود، بلکه میتوانید با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربهتان تخصص خود را هم نشان دهید که در نتیجه به اعتبار شما هم افزوده خواهد شد. هزینه استفاده از هر خدماتی مهم است، قطعا اگر استفاده از بعضی خدمات هزینه زیادی به همراه داشته باشد افراد از آن استفاده نمی کنند. اما باید بدانید که سئو ارگانیک تنها یک اقدام نیست بلکه مجموعه ای از اقدامات متنوع است. اما باید بدانید هزینه ای که شما برای سئو ارگانیک می پردازید، در برابر هزینه تبلیغات اصلا به چشم نمی آید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا می توانید خودتان سئو ارگانیک را پیاده سازی کنید جواب قاطع خیر است. البته بعضی از افراد با کسب اطلاعات جزئی فکر می کنند که می توانند آن را پیاده سازی کنند.
استفاده از هشتگهای مناسب در پستهای اجتماعی میتواند به جذب ترافیک و افزایش دسترسی به محتوای شما کمک کند. تدوین یک تقویم محتوایی برای به اشتراکگذاری منظم محتوا در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا حضور فعالی داشته باشید و تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار کنید. این تقویم باید شامل انواع مختلف محتوای جذاب مانند مقالات، تصاویر، ویدیوها و نظرسنجیها باشد. با توجه به رشد استفاده از دستگاههای موبایل برای مرور اینترنت، اطمینان از ریسپانسیو بودن سایت برای جذب و نگهداری کاربران بسیار حیاتی است. طراحی ریسپانسیو به شما این امکان را میدهد که تجربه کاربری سازگار و راحتی را برای تمام کاربران فراهم کنید. لینکهای داخلی، لینکهایی هستند که به صفحات مختلف وبسایت شما اشاره میکنند.
هنگامی که شما این اقدامات و فعالیت ها را به صورت طبیعی و واقعی اجرا کنید به آن سئو ارگانیک گفته می شود. همانطور که گفتیم؛ سرعت بارگذاری سایت موجب افزایش جستجوی ارگانیک می شود. به این منظور باید از تصاویر کم حجم در سایت استفاده کرد تا سرعت سایت کاهش پیدا نکند. استفاده از تصاویر جذاب موجب ماندگاری کاربر در سایت می شود که منجر به کسب رتبه ی بهتر در گوگل می شود. متا دیسکریپشن یا وضیحات متا، متنی است که در پایین عنوان صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می شود.
البته این تنها بخشی از امکانات جذاب جت سئو است و قابلیتهای این سرویس، به چنین مواردی محدود نمیشود. برای بررسی قدرت جت سئو کافیست همه امکانات آن را رایگان تست کنید. انجام بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو سایت، از راهکارهای بسیار مهم و ضروری برای رسیدن به ترافیک ارگانیک وب سایت می باشد. در دنیای دیجیتال امروز، موفقیت کسب و کارها به میزان قابل توجهی به حضور آنلاین موثر وابسته است. داشتن یک وبسایت به تنهایی کافی نیست و جذب ترافیک هدفمند به یکی از مهمترین چالشهای صاحبان کسب و کار تبدیل شده است. ترافیک ارگانیک، یعنی بازدید کنندگانی که بدون صرف هزینههای تبلیغاتی و از طریق جستجوی طبیعی به سایت شما میرسند، ارزشمندترین نوع ترافیک محسوب میشود.
مثلاً میتونین از تصاویر لیزی لود یا Lazey Load استفاده کنین که باعث میشن سرعت سایت شما خیلی بالا بره و کاربر تجربه بهتری پیدا کنه. هر چقدر ترافیک ارگانیک سایت شما بیشتر شود، نیاز به هزینههای بالای تبلیغاتی کاهش مییابد. به جای اینکه بهطور مداوم برای جذب بازدیدکنندگان جدید از طریق تبلیغات پولی هزینه کنید، میتوانید با تکیه بر ترافیک طبیعی که از موتورهای جستجو به دست میآورید، از این هزینهها جلوگیری کنید. اگرچه تولید محتوای باکیفیت و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو نیاز به زمان و تلاش دارد، اما این سرمایهگذاری در طولانیمدت بسیار مقرون به صرفهتر از تبلیغات پولی خواهد بود. همچنین ترافیک ارگانیک پایداری بیشتری دارد و مداومت آن در طول زمان میتواند منجر به سودآوری بیشتری برای کسبوکار شود. بهینهسازی تصاویر نیز از راههایی است که به افزایش ترافیک ارگانیک کمک میکند.
شما باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با مطلب مرتبط است اما در محتوا از آن استفاده نشده است. بنابراین اگر می خواهید صفحه از سایت خود را که برای شما اهمیت دارد سئو کنید و رتبه آن را بهبود دهید باید برای آن لینک های داخلی بیشتری ایجاد کنید. در مطالب مختلف به صورت کاملا هدفمند و منطقی به صفحه مورد نظر خود لینک دهید. لینک داخلی لینکی است درون سایتی یعنی از یک صفحه از سایت به صفحه ای دیگر در همان سایت (همان دامنه). لینک داخلی در سئو نقشی کلیدی دارد که باعث می شود بخشی از اعتبار یک صفحه به واسطه پیوند به صفحه هدف منتقل شود. با استفاده از پیوندهای داخلی می توان اعتبار صفحات را افزایش داد و به سئوی آنها کمک کرد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری