استراتژی سئو برای فروشگاه اینترنتی
آموزش سئو برای فروشگاههای آنلاین: افزایش فروش ترافیک ارگانیک
پس نباید صاف و مستقیم بدون هیچ تفکری صرفاً به سراغ محبوبترین کلمات کلیدی بروید! بلکه باید قبل از هر چیز نیت کاربر را بسنجید و سپس با توجه به این موضوع کلمات کلیدی را انتخاب کنید. از آنجایی که احتمال همنوعخواری یا کنیبالیزیشن کلمات کلیدی در صفحات محصولات مشابه زیاد است، بهتر است مفهوم کلیدی را با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و خاص محصول تکمیل کنید. علاوه بر چیدن یک ساختار ساده برای سایت، استفاده از بردکرامب هم به کاربران و رباتهای گوگل کمک میکند که بدانند دقیقاق در کجای سایت شما هستند و گشتوگذار را برایشان راحت میکند. پس بهتر است حتیالامکان از قالبهای سبک و بهینه برای سایتهای فروشگاهی استفاده کنید. در مقاله «بهترین قالبهای راستچین فروشگاهی» لیستی از این قالبها را معرفی کردهایم.
برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی لوازم خانگی دارید، نظرات مشتریان در مورد سرعت دریافت درب منزل، کیفیت محصولات، و تجربه خرید آنها را ارائه دهید. اما همه این ها فقط و فقط ابزارهایی هستند که باعث میشوند موتورهای جستجو متوجه شوند که سایت شما تجربهای باکیفیت را برای کاربران رقم میزند. در نتیجه، زمانی که یک نفر عبارتی را در اینترنت جستجو میکند، گوگل میداند که باید سایت شما را به او پیشنهاد دهد. در این مقاله به آموزش سئو سایت فروشگاهی و استراتژی خوب برای بهینه سازی ووکامرس پرداختیم. اگر هنوز سوالی در این باره در ذهن دارید میتوانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید.
رپورتاژ آگهی نیز روشی دیگر برای لینکسازی است که با انتشار مقالات تبلیغاتی و قرار دادن لینکهای سایت در رسانههای معتبر، امکان جذب بازدیدکنندگان جدید و افزایش اعتبار سایت را فراهم میکند. این روشها به موتورهای جستجو نشان میدهند که سایت شما منبع معتبری است و در نتیجه میتواند در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کند. سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که خارج از وبسایت شما انجام میشود و هدف آن بهبود رتبه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو است. این نوع سئو به ویژه بر روی ساخت لینکهای با کیفیت (Backlinks) تمرکز دارد که به وبسایت شما اشاره میکنند و میتوانند اعتبار و محبوبیت آن را افزایش دهند. روشهای مختلفی برای سئو خارجی وجود دارد، از جمله فعالیت در شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، مشارکت در انجمنها و وبلاگها، و استفاده از تبلیغات آنلاین.
برای مثال، فرض کنید شما یک محصول «کیف برند شنل» دارید که میخواهید برای هر کدام از رنگهای مختلف آن صفحه جدایی را اختصاص دهید. در این مطلب از آکادمی نوین، ما به شما کمک میکنیم که با سریعترین روش از یک «تازه کارِ سئو» تبدیل به یک «کاربلد سئو» شوید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. این به این معنی است که اگر با داشتن تنها یک سرور امکان کاهش سرعت یا حتی کرَش کردن سایت در زمان اوج ترافیک وجود داشت، با استفاده از یک CDN، حتی حجمهای بالای ترافیک تهدیدی برای سایتتان نخواهند بود. شما میتوانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید.
استفاده از تصاویر با کیفیت، توضیحات متنی برای تصاویر (alt text)، و بهینهسازی حجم فایلها میتواند سرعت بارگذاری را افزایش دهد و تجربه کاربری بهتری فراهم کند. برخلاف وب سایت های ساده تر ، وب سایت های تجارت الکترونیکی محصولی با تعداد زیادی ویژگی دارند. نمایش برخی از ویژگی های کلیدی در موتورهای جستجو گر ممکن است به شما کمک کند تا در رقابت بهتر دیده شوید. به عنوان مثال کلمات کلیدی از قبیل ؛اولین ،قیمت ، در دسترس بودن ، امتیازدهی مطلب و نمایش نظرات است. تصاویر محصولات خاص ، محصولات آینده و محصولات پرفروش جلب توجه می کنند و نرخ تبدیل کسب و کار اینترنتی را بهبود می بخشد. با این حال ، تصاویر به بهینه سازی اصولی برای اندازه ، وضوح ، کیفیت ، بزرگنمایی و قابلیت مشاهده بودن در موتورهای نیاز دارند.
یعنی شما با تماس با شرکت سرو نقره ای برای مشاوره سئو سایت فروشگاهی خود می توانید استراتژی کسب و کارتان را نیز به صورت اصولی دریافت کنید. برای محصولات خود از تمام زوایا عکس و ویدیو بگذارید تا کاربر با تمام جزییات محصول آشنا شود. برای سئو محصولات سایت فروشگاهی در ووکامرس بهتر است از افزونههای سئو کمک بگیرید تا موارد مورد نیاز برای سئو محصول را بررسی کند. همچنین در ادامه بهترین افزونهی سئوی فروشگاه اینترنتی را معرفی خواهیم کرد. با تمرکز بر ایجاد توصیف های محصول، وب سایت فروشگاهی خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر برای اطلاعات و محصولات تثبیت می کنید. افزایش دیده شدن آنلاین و ترافیک هدفمند شما را قادر می سازد تا به مخاطبان وسیع تری دسترسی پیدا کرده و برند خود را به عنوان یک مقام معتبر در صنعت معرفی کنید.
سئو به بهتر شدن رتبه سایت در موتورهای جستجو، دیده شدن هرچه بیشتر فروشگاه شما و در نتیجه کسب ترافیک بیشتر کمک میکند. در ایجاد لینکهای داخلی نیز مثل مابقی چیزها، یادتان باشد که زیاده روی دشمنتان است! قانون سئو سایت فروشگاهی این است که در هر چهارصد کلمه، بیشتر از یک لینک داخلی را استفاده نکنید. تقریباً تمام صفحاتی که در سایت خود با فروشگاه ساز ووکامرس ایجاد میکنیم، به این عنوان و توضیحات نیاز دارند. یکی از بهینهسازی هایی که باید در سطح داخلی سایت فروشگاهیتان انجام دهید، همین بهینهسازی عنوان و توضیحات سئو است.
یکی از مهمترین مباحث آموزش کرال باجت، کار با ابزارهای آماردهی است. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. لینکهای شکسته (Broken Links)، به لینکهایی گفته میشود که مقصد آنها یک صفحه مشکلدار (اغلب با ارور 404) است و دنبالکردن آنها هیچ ارزشی ندارد. از طرفی وجود این لینکها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بیاهمیت جلوه میدهد. با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینکها را پیدا کرده و آنها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید.
در بین صفحاتی که لیست شدهاند بررسی کنید که بیش از یک صفحه سایتتان برای یک کلمه کلیدی بهینه نشده باشد. باید صفحات دستهبندی و محصولتان تا آنجا که ممکن است به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گیرند. به همین دلیل قاعده کلی این است که صفحات نباید بیشتر از ۳ کلیک با صفحه اصلی شما فاصله داشته باشند. وجود ستاره و تعداد آرا؛ نه تنها چشمنوازتر است بلکه اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد که میتواند CTR را حداکثر تا ۳۰٪ افزایش دهد! این یعنی ترافیک بیشتری را به سمت سایت میآورد که موجب فروش بیشتر هم میشود. اکنون که میدانیم هر صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود، زمان آن است که شروع به اجرای بهینهسازی صفحات (سئو On-page) برای کلمات کلیدی کنیم.
قبلاً گفته می شد که اگر فروشگاهت را بسازی، مشتریان خودشان خواهند آمد! اما در عصر فعلی برای جذب خریداران به چیزی بیشتر از ساخت فروشگاه اینترنتی زیبا نیاز است. نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. میخواهیم با طراحی وبسایتهای کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفهای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفهای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود.
درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.
رباتها در این مرحله، از وجود یک URL جدید یا تغییرات صفحات قبلی آگاه میشود. این کشف میتواند از طریق لینکسازیها، نقشه سایت (Sitemap) یا درخواستهای ایندکس مستقیم (در گوگل سرچ کنسول) انجام شود. رباتهای گوگل (Googlebot) طی مراحلی مشخص، صفحات را برای خزیدن پیدا و اولویتبندی میکند. بعضی از این مراحل به جای این که بهصورت مستقل برای هر صفحه انجام شود، ممکن است برای چند صفحه بهصورت موازی انجام شود. بازاریابی محتوا نیز نقش مهمی در سئو خارجی دارد و با انتشار محتواهای ارزشمند و جذاب در سایتهای دیگر، شبکههای اجتماعی و وبلاگها، انجام میشود. این روش یک مدل از بازاریابی دیجیتال است که برای سایت شما انجام میشود تا مخاطبان بیشتری به سایت جذب شوند.
دلیل آن این است که معماری سایت و URL های شما باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرند. (به همان شکل طبیعی که در مثال قبلی برای ایجاد لینکهای داخلی توضیح دادیم.) و از آنها هم میخواهیم که همین کار را انجام دهند. از بین فرمتهای مختلف تصاویر، JPEG رایجترین و بهترین فرمت برای عکسهای محصولات است؛ چون هم حجم کمی دارد، هم کیفیت آن مناسب است. اگر تصویرتان پسزمینه شفاف یا جزئیات زیادی دارد (مانند لوگوها) فرمت PNG انتخاب بهتری است، ولی خب حجم آن کمی بیشتر از JPEG است. یک نقشه سایت خوب مواردی که باید ایندکس شوند را به گوگل معرفی میکند.
و آموزش کامل کار با افزونه رنک مث در دوره جامع سئو سایت فروشگاهی ارائه شده است. در این متن می توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و مطالب مفید و توصیفی را در خصوص محصول بنویسید. با کمک این استراتژی کاربران تنها با چند کلیک به صفحه محتوایی که به دنبال آن هستند هدایت می شوند. علاوه بر این دسته بندی و فیلتر کردن محصولات مختلف باعث می شود موتور جستجوی گوگل به سادگی آن ها را تفکیک کند و به درستی در نتایج جستجو نمایش دهد. «تحقیق کلمات کلیدی» خودش یک موضوع جداگانه است که نیاز به ساعتها آموزش دارد. اما به طور خلاصه در این فرآیند، ما به کمک یکسری ابزارها کلماتی که برای مخاطبان علاقهمند به محصولاتمان جذاب است را پیدا میکنیم.
همچین استفاده از کلمات کلیدی در تگ آلت تصاویر میتواند به بهبود سئو کمک کند. تصاویر محصولات علاوه بر این که باید کیفیت مناسبی داشته باشند، نباید حجم خیلی زیادی داشته باشند؛ چون حجم بالای تصاویر، میتواند سرعت لود صفحه محصول را پایین بیاورد. ما هم قبلاً در مقاله «» همه چیز را درباره بهینهسازی تصاویر سایت توضیح دادهایم که میتوانید آن را مطالعه کنید. گفتیم ابزار؛ این کلمات کلیدی را میتوانید از چند طریق استخراج کنید؛ اولین راه استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ مثل Keywordtool و KWfinder، گوگل کیورد پلنر و… است. این ابزارها علاوه بر لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با جستوجوی شما، پارامترهایی مثل حجم جستوجو ماهانه، میزان رقابت در آن کلمه کلیدی و… را هم در اختیارتان قرار میدهد.
دقت کنید که تصاویر با کیفیت بالا اصولا حجم بالایی دارند، پس با کاهش حجم تصاویر سایت سریعتر بارگذاری شود. همچنین، اضافه کردن متن جایگزین (Alt Text) به تصاویر هنری میتواند در جستجوهای تصویری به بهبود سئو کمک کند. تصاویر، بخش عمده ای از محتوای کسب و کار اینترنتی را پوشش می دهد و تاثیر تصاویر بر روی سئو بر هیچ کس پوشیده نیست. امروزه در صفحات محصول استفاده تصاویری که از زوایای مختلف گرفته شده است شیوه ای مرسوم است ، و اینکه استفاده از فناوری چرخش سه بعدی یک محصول مجازی پرهزینه است. با استفاده از کلمات احساسی ، اطلاعات و کلمات کلیدی مرتبط با ان مطمئناً موجب بهبود رتبه خود می شوید.
با بررسی کلی ویژگی های کلیدی در جزئیات و مشخصات فنی نوشته شده در صفحه های محصول، توضیحات عالی ای را برای محصول بنویسید. بنابراین ، در بهترین روشهای سئو پیشنهاد می شود که H1 فقط یک بار در صفحه وب و H2 بسته به طول صفحه بیش از دو یا سه بار استفاده شود. با پیروی از روش های طرح مطالب و ساختار ، از H3 و تگ های عنوان استفاده کنید. باید در ذهن خود مشخص کنید که می خواهید با استفاده از تگ های مختلف عنوان ، چه مواردی را نمایانترکنید. این تصاویر باید از نظر بصری جذاب باشند، به دقت محصول را نمایان کنند و مشتریان بالقوه را به خرید ترغیب کنند.
اما مهمترین نکتهای که هنگام خرید دامنه برای سایتهای فروشگاهی باید مدنظر داشته باشید، نوع پسوندی است که انتخاب میکنید. بهجز پسوند محبوب و پرطرفدار .com، پسوندهای جدیدتری مثل .shop هم این روزها مورد استقبال سایتهای فروشگاهی قرار گرفتهاند. فقط دقت کنید که دامنه ir که مختص ایران است از طرف برخی پلتفرمها مثل گوگل ادز تحریم شده است و با این انتخاب این دامنه امکان استفاده از سرویسهای تبلیغاتی گوگل را نخواهید داشت. در این راهنمای کاربردی، بهصورت کاملاً عملی توضیح دادهایم که چطور میتوانید سایت فروشگاهیتان را برای موتورهای جستوجو بهینه کنید و رتبه سایتتان را در نتایج جستوجو ارتقا دهید. در بخش فواید و کاربردها و سئوالات متداول درباره محصول هم به صورت دقیق تر و همرا با جرئیات درباره محصول توضیح دهید. در ضمن می توانید این صفحه را با گذاشتن تصاویر مناسب و رعایت اصول سئو عکس، بهینه سازید.
و در سئوی سایت فروشگاهی یا تجارت الکترونیک، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا اگر پلتفرم شما توسط منابع معتبر به مخاطبان توصیه شود، می تواند باعث ترافیک زیادی در وب سایت شما شود. هنگام ایجاد بک لینک، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که منبع شخص ثالث باید معتبر باشد و لینک باید با فعالیت شما مرتبط باشد زیرا لینکهای اسپم یا نامربوط می توانند باعث جریمه ی سایت شما شوند. شما می توانید از راه های مختلفی مانند استفاده از اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی، ارسال دایرکتوری، استفاده از پلتفرم های Q/A (Quora و غیره) و موارد دیگر شروع به ساخت بک لینک برای سایت خود کنید. قرار دادن کلمه کلیدی اصلی خود در URL یک راه ساده برای بهبود رتبه بندی جستجو است. این امر مخصوصاً برای وبسایتهایی که در جایگاههای رقابتیتر رقابت میکنند مرتبط است، زیرا URLهای بهینهسازی شده راهی اضافی برای به دست آوردن مزیت در مقابل رقبای خود برای افزایش ترافیک هستند.
تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) اولین و مهمترین مرحله سئو است. برای یک فروشگاه اینترنتی باید روی کلمات کلیدی تجاری (commercial keywords) و کلمات کلیدی منجر به خرید (Transactional keywords ) تمرکز کرد. در بخش وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی هم می توان از کلمات کلیدی اطلاعاتی برای جذب ترافیک بالا و لینکسازی به محصولات و دسته بندی ها استفاده کرد. شما با انجام کیوورد ریسرچ پی می برید که کاربران گوگل بیشتر چه کلمات و عباراتی را جستجو می کنند و به این ترتیب محتوای خود را بر اساس نیاز آن ها بهینه می کنید. سئو داخلی (On-Page SEO) به مجموعه اقداماتی اشاره دارد که در داخل وبسایت شما انجام میشود تا به بهبود رتبه و نمایان شدن آن در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.
از سوی دیگر، سئو سایت های فروشگاهی یک شاخه تخصصی است که به طور خاص برای فروشگاههای آنلاین طراحی شده است. این نوع سئو بر روی لیستهای محصولات، صفحات دستهبندی و بهینهسازی تبدیل (conversion) برای افزایش فروش تمرکز دارد. تحقیق دقیق کلمات کلیدی برای شناسایی عبارات پربازدید و مرتبط با محصولات، بهینهسازی ساختار URLها و محتواهای محصول با توصیفهای جذاب و منحصر به فرد و استفاده از تگهای متا ، از جمله مراحل اساسی در سئو سایت هستند. همچنین، سرعت بارگذاری سایت، طراحی ریسپانسیو برای دستگاههای موبایل، و ایجاد لینکهای داخلی و خارجی میتوانند به بهبود رتبه سایت کمک کنند. یکی از ویژگیهای مهم سئو فروشگاه اینترنتی، تمرکز بر بهینهسازی صفحات محصولات و دستهبندیها است.
بعد از اینهم برای هر کلمه یا هر دسته کلمه، یک صفحه ایجاد میکنیم تا در آینده با سئو کردنش، آن را در مقابل دید کاربران قرار داده و مخاطبان را به سایت جذب کنیم. به همین دلیل است که سئوی سایت فروشگاهی به شدت میتواند در موفقیت کسب و کار اینترنتی شما تاثیرگذار باشد. چراکه یک رتبه خوب روی یک کلمه کلیدی ممکن است باعث شود طی ماه میلیونها تومان فروش مستقیم به دست بیاورید! پس با من و این مقاله همراه باشید تا همه نکات و آموزشهای لازم در مورد سئوی فروشگاهی را به شما بیاموزم. با اجرای نکات ذکرشده و پایبندی به اصول سئو، میتوانید رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید و فروش خود را افزایش دهید.
و نهایتاً در ۵۰ کلمه، جمع بندی نهایی خودتان را از محصول مورد نظر بنویسید. اگر دستهای وجود داشته باشد که محصولات زیادی در آن باشد، معمولا نمایش محصولات این دسته به صورت صفحهبندی شده خواهد بود. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آنها به نمایش در میآیند. دسترسی موتورهای جستجو به صفحاتی که با فیلتر کردن محصولات ایجاد میشوند را مسدود کنید. برای انجام این کار باید در فایل ربات robots.txt سایتتان، دستور Disallow به این صفحات بزنید و از بررسی این صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید. منظور از داده ساختار یافته یا اسکیما، کدهایی است که به صفحات یک سایت اضافه میشوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند محتوای آن صفحه را بهتر درک کنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/