راهنمای استفاده از Schema Markup برای رتبهبندی بهتر

اسکیما چیست؟ صفر تا صد Schema markup

نشانه گذاری نمودار، یک ابزار قدرتمند اما اغلب نادیده گرفته می شود، می تواند به طور قابل توجهی دید و تعامل محتوای شما را با موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود بخشد، اما برای دیدن نتایج، باید بدانید که چگونه آن را پیاده سازی کنید. داده های ساختار یافته افراد مشهور و سرشناس، به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهد که اطلاعات مربوط به فردی را که در جستجوی آن هستند، به صورت ساختارمند و مرتب شده به کاربران خود نمایش دهند. این اطلاعات شامل مشخصاتی مانند نام، تاریخ تولد، جنسیت، محل تولد، شغل و سایر اطلاعاتی می‌شود که به درک بهتری از شخصیت و زندگی فرد کمک می‌کند. امیدواریم با خواندن این مقاله با اسکیما، ریچ اسنیپت و افزونه‌هایی که به شما قابلیت اضافه کردن اسکیما دلخواه به صفحاتتان می‌دهد آشنا شده باشید. اگر به دنبال داشتن یک اسکیمای ساده هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از افزونه All In One Schema Rich Snippets در سایت وردپرسی خود استفاده کنید. اگر برای بهبود سئو سایت افزونه محبوب Rank Math را نصب کرده‌اید، از همین افزونه می‌توانید برای ایجاد اسکیمای مورد نظر خود استفاده کنید.

Microdata مجموعه‌ای از تگ‌ها است که برای آسان‌تر کردن علامت‌گذاری عناصر HTML با برچسب‌های قابل خواندن توسط ماشین طراحی شده‌اند. همانطور که قبلاً در مورد طرح NewsArticle می دانید، باید آن را به عنوان گره والد به نمودار طرحواره بالا اضافه کنید و از طریق id @ پیوند دهید. البته تصمیم با شماست که از روش من استفاده کنید یا به روش دیگری از schema استفاده کنید. برای سهولت و استانداردسازی، توصیه می‌شود از روش JSON-LD استفاده کنید. اگر در عنوان محصول خود اسم محصول ذکر شده است کافی است که به متغییر عنوان محصول اشاره شود. با زدن دکمه Next و تمام کردن فرایند افزونه شما برای شروع کار آماده است.

با این حال، وب سایت شما تنها زمانی که از نشانه گذاری الگو استفاده می کنید، برای Rich Snippets در SERP ها واجد شرایط است. این می تواند دید جستجو را بهبود بخشد و نرخ کلیک در وب سایت شما را از نتایج جستجو افزایش دهد. همان طور که دیدید با اضافه شدن آن‌ها به سایت، برگه‌های سایت در صفحه نتایج موتور جستجو بیشتر به چشم می‌آیند و شانس اینکه بر روی لینک شما کلیک شود را بیشتر از قبل می‌کنند. نشانه‌گذاری رویدادها اطلاعاتی درباره رویدادهای آینده شامل تاریخ‌ها، مکان‌ها و جزئیات بلیط‌فروشی فراهم می‌کند. این داده ساختاریافته می‌تواند دیده‌شدن رویدادها را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشد. با مشخص کردن واضح هدف و نوع محتوای شما برای موتورهای جستجو، نشانه گذاری طرحواره تضمین می کند که محتوای شما به طور دقیق درک و نمایه شده است و احتمال اینکه در جستجوهای مرتبط ظاهر شود را افزایش می دهد.

کافیست که از خود افزونه به بخش پیشخوان بروید و گزینه اسکیما که معمولا به صورت طرحواره (داده‌های ساختار یافته) نوشته شده است را فعال کنید. برای این کار به قسمت ویرایش برگه یا پست خود بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Configure Rich Snippet را مشاهده کنید. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاست‌ها و شرایط استفاده از محصولات است. این به شما این امکان را می‌دهد که قوانین مربوط به استفاده از محصول را تعیین کنید و در صورت نقض، اقدامات لازم را انجام دهید. برای عضویت در سرویس زی لایسنس، به راحتی می‌توانید از طریق منوی سایت، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

در این راهنمای جامع، اصول ابتدایی و روش‌های عملی برای شروع با Schema Markup بررسی شد. با دنبال کردن این راهنما و به‌روزرسانی مداوم داده‌های ساختاری، می‌توانید موفقیت وبسایت خود را بهبود بخشید و جایگاه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهید. داده‌های ساختاریافته (Schema Markup) یک روش کدنویسی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای وب‌سایت شما را بهتر درک کرده و نمایش دهند. این داده‌ها، اطلاعات بیشتری درباره محتوای سایت شما ارائه می‌دهند، مانند نوع محصول، قیمت، نظرات کاربران، و سایر جزئیات. با استفاده از اسکیما ویدئو، می‌توان اطلاعات دقیق و مرتبط با محتوای ویدئویی را به موتورهای جستجو ارائه داد.

دستکاری داده‌های ساختاریافته برای شامل کردن کلمات کلیدی زیاد ممکن است منجر به جریمه‌های موتورهای جستجو شود. برچسب‌های فرمول با بهبود غنای نتایج جستجویی که وب‌سایت شما در آن ظاهر می‌شود، تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه نمایش وب‌سایت شما در جستجوهای Google دارند. این دید غنی اغلب منجر به نرخ کلیک بالاتر می شود زیرا اطلاعات سایت شما حاوی اطلاعات مفیدتری برای کاربر درست در صفحه نتایج جستجو است، مانند رتبه بندی ستاره ها، قیمت ها، در دسترس بودن یا تاریخ رویداد. با اضافه کردن اسکیمای سوالات متداول به صفحات وب‌سایت خود، می‌توانید نرخ کلیک و بازدید سایت خود را بهبود بخشید. این امر به دلیل این است که سؤالات متداول بخش اولیه جستجوهای کاربران هستند و وجود آن‌ها در نتایج جستجو می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند.

ولی اگر مثلا وبلاگ شما در مورد آشپزی است و دستور پخت غذاها را در آن قرار می‌دهید بهتر است از اسکیمای Recipe استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست. در این قطعه کد نام کتاب، ژانر یا موضوع کتاب و نام نویسنده نیز اضافه شده است. برای استفاده و پرداختن به موضوعات بیشتر برای باکس ها باید از Item Prop مختص خود استفاده کنید. برای یاد گرفتن و اضافه کردن موضوعات بیشتر وارد لینک schema.org/docs/full.html شوید. در ابتدای مقاله گفته شد که گوگل استفاده از میکرو دیتا را نسبت به سایر روش های دیگر اضافه کردن اسکیما ترجیح می دهد، اما در ادامه انواع روش های اضافه کردن Schema را توضیح می دهیم.

این دو سیستم بصورت مستقل از Schema و همزمان میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. افزونه yoast تمام داده‌های ساختاریافته لازم و پایه را برای سایت شما تولید می‌کند. در ادامه آموزش اسکیما، یک روش پیشنهادی گام به گام برای پیاده‌سازی schema markup یا داده‌های ساختاریافته را توضیح می‌دهم. اگر از افزونه سئو وردپرسی مانند Yoast استفاده می‌کنید، احتمالا بعضی از نشانه گذاری‌های اسکیما در سایت شما از قبل وجود داشته باشند. اگر همچین حالتی رخ دهد افزونه Schema Pro به صورت خودکار این تداخل‌ها را شناسایی و برای جلوگیری از ایجاد عملکردی تکراری به شما گزینه انتخاب برای غیر فعال سازی آن‌ها را می‌دهد. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی است، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید.

البته در نظر داشته باشید که بسیاری از قالب ها هم میتوانند اطلاعات اسکیمای مربوطه را به بخش های مرتبط در سایت شما اضافه کنند. در اینجا باید به این نکته هم توجه کنید که اطلاعاتی که توسط این قالب ها به سایت اضافه میشوند الزاما کافی و کامل نیستند و ممکن است در کنار آنها نیاز به استفاده از افزونه های جانبی داشته باشید. اسکیما مارکاپ در سایت Schema.org قرار داره و یه فرمی از microdata ست. وقتی که شما یه schema markup رو به سایتتون اضافه می‍کنید، یه توضیح پیشرفته‌ای براتون به‌وجود میاد (معمولاََ به اسم ریچ اسنیپت می‌شناسیمش) که توی نتایج جستجو ظاهر میشه. از قرار معلوم امروز با خبرای خوبی سراغتون اومدم و می‌خوام یه روش خیلی عالی برای ارتقا سئو سایت و همینطور رسیدن به رتبه‌های خوب در موتور جستجو بهتون معرفی کنم و خب مشخصاََ پیشنهادم به شما اسکیما مارکاپ جالب و دوسداشتنیه. میکرودیتا (ریزداده) یکی از روش‌های پیاده‌سازی اسکیما روی کدهای HTML5 در تگ است.

برای کشف قدرت طراحی در فروش آنلاین و ایجاد یک برند دیجیتال موفق آماده شوید. شما می‌توانید این فیلد را به توضیحات محصول خود در ووکامرس ارجاع دهید تا از محتوای آن بخش استفاده کند. همچنین می‌توانید متغیر درون کادر را تغیر داده و متغیر دلخواه خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید به صورت دستی متن دلخواهی وارد کنید یا از متغیر دلخواه دیگری استفاده کنید. بعد از کلیک کردن بر روی Schema Generator صفحه‌ای همانند عکس زیر را مشاهده خواهید کرد و تمامی اسکیماهای پشتیبانی شده توسط رنک مث را خواهید دید.

در مورد وردپرس یکی از معروف ترین افزونه هایی که میتواند در این زمینه به شما کمک کند افزونه Schema Pro است. همچنین جالب است بدانید که افزونه yoast seo از نسخه ی 8.2 به بعد، در صورت استفاده از گوتنبرگ میتواند اطلاعات اسکیمای مربوطه را برای شما به بلاک های مرتبط در گوتنبرگ اضافه کند. بنابراین اگر از این افزونه در کنار ویرایشگر گوتنبرگ استفاده میکنید، این هم میتواند خبر خوبی برای شما باشد. شاید تا امروز عباراتی مانند Schema Markup (اسکیما مارک آپ) و Structured Data (داده های ساختاری / داده های ساخت یافته) را شنیده باشید و شاید هم بین وب گردی هایتان سر و کارتان به وبسایت schema.org افتاده باشد. اگر مایلید در زمینه ی اسکیما مارکاپ و داده های ساخت یافته، کاربرد ها و نحوه ی استفاده از آن، اطلاعات بیشتری کسب کرده و با تاثیرات schema markup بر سئو آشنا شوید، مقاله ی امروز مخصوص شماست.

اطمینان حاصل کنید که Schema Markup شما به‌روز و مرتبط با محتوای جدید سایت است. با تغییر محتوای سایت یا اضافه کردن صفحات جدید، ممکن است نیاز به بروزرسانی داده‌های ساختاری داشته باشید. همچنین اگر از ووکامرس استفاده می‌کنید، افزونه ووکامرس کدهای اسکیمای لازم را برای صفحات فروشگاهی شما تولید می‌کند و نیازی نیست از افزونه‌های دیگری مثل yoast woocommerce نصب کنید. در ابندا باید با توجه به نوع کار وبسایتتان یک سیستم اتوماتیک داشته باشید که کدهای اسکیمای اولیه برای سایتتان ایجاد کند. بعضی از افزونه‌های ساخت schema markup این کار را به صورت اتوماتیک و با توجه به نوع صفحه و محتوای صفحه تولید می‌کنند.

علاوه بر این، اسکیما وبلاگ می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ساختار یک وب‌سایت و چگونگی ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر را درک کنند که می‌تواند رتبه‌بندی وب‌سایت را در نتایج را بهبود ببخشد. Schema Markup مجموعه‌ای از نشانه‌گذاری‌ها و کدها است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات موجود در صفحات وب را بهتر درک کنند. این داده‌های ساختاری به صورت کدهای HTML در وبسایت شما قرار می‌گیرند و به موتورهای جستجو اطلاعات مشخصی در مورد محتوای صفحه، مانند نوع محتوا، تاریخ، نویسنده، و جزئیات دیگر می‌دهند. در دنیای رقابتی بازاریابی دیجیتال، جایی که هر کلیک اهمیت دارد، بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. یکی از ابزارهای قدرتمند که هم به دیده شدن در جستجو و هم به تجربه کاربری کمک می‌کند، نشانه‌گذاری اسکما (Schema Markup) است. به عنوان یک واژگان داده ساختاریافته، نشانه‌گذاری اسکما به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد که بهتر بتوانند زمینه محتوای شما را بفهمند و آن را به صورتی جذاب و اطلاعاتی به کاربران نمایش دهند.

از ابزار آزمایش داده‌های ساختاریافته Google استفاده کنید تا خطاها را بررسی کنید و مطمئن شوید که موتورها قادر به خواندن داده‌های ساختاریافته شما به‌طور مؤثر هستند. نشانه‌گذاری بررسی به وب‌سایت‌ها این امکان را می‌دهد که رتبه‌بندی‌ها و نظرات محصولات و خدمات را نمایش دهند. این داده ساختاریافته بسیار جذاب است زیرا می‌تواند به نوارهای غنی منجر شود و امتیازات کاربران را در SERPs نمایش دهد و اعتبار را افزایش دهد. در حالی که ممکن است استفاده از یک افزونه برای پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره وسوسه انگیز باشد، این می تواند مشکلات بیشتری نسبت به بهبود رتبه وب سایت شما ایجاد کند. با کمک تیم داخلی این شرکت از کارشناسان سئو، می توانید طرحواره را به باطن وب سایت خود اضافه کنید.

اگر هم به دنبال اسکیماهای سفارشی و حرفه‌ای‌تری هستید سفارش ما به شما استفاده از افزونه Schema Pro است که به صورت تخصصی برای این کار طراحی شده است. نظرات و پیشنهادات خود را در باره داده‌های ساختار یافته اسکیما با ما در میان بگذارید. داده های ساختار یافته داده های معناداری هستند که به کمک کدهای اسکیما داده های متنی را به اطلاعات قابل فهم و شناخت برای موتورهای جستجو تبدیل می کند. یعنی زمانی که در یک سایت فروشگاهی قیمت محصولات را وارد می کنید، یا تعداد موجودی محصولات را می نویسید، با استفاده از داده های ساختار یافته این داده های عددی به عنوان قیمت محصول یا تعداد موجودی محصولات در انبار شناخته می شود. این روش نشانه گذاری یک روش منطقی و مناسب برای علامت زدن (برچسب زدن) داده های متنی و عددی و … است. موتورهای جستجو صفحات مرتبط با جستجوی کاربر (Query) را جستجو و به کاربر نمایش می دهد.

شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید. 4-    هایلایت کنید و نوع عناصری را که می‌خواهید نشانه‌گذاری کنید انتخاب کنید؛از آنجایی که بخشی از محتوا مقاله‌ای از سایت Kissmetrics است ما قصد داریم نام مقاله را به منظور نشانه گذاری «نام» هایلایت کنیم. صفحه در ابزار نشانه‌گذاری بارگذاری خواهد شد و شما با یک فضای کاری برای مرحله بعدی نشانه‌گذاری و بخش‌های تگ گذاری رو به رو خواهید شد. شما صفحه سایت خود را در سمت چپ و آیتم‌های دیتا را در سمت راست مشاهده می‌کنید. 2-    نوع اطلاعاتی که شما تصمیم به نشانه‌گذاری دارید را انتخاب کنید؛ در اینجا گزینه‌های مختلفی لیست شده است، البته این لیست کامل نیست.

اگر از این CMS یا دیگر CMSها استفاده نمی‌کنید باید یک برنامه‌نویس استخدام کنید. این برنامه‌نویس باید برنامه‌ای بنویسد تا کدهای schema markup مورد نیاز و پایه سایت شما را با توجه به نوع سایت شما تولید کند. اما وبسایت پنجم، ابزار ساخت اسکیما مارک‌آپ گوگل است که کمی کار با آن متفاوت است. در ۴ وبسایت اول کدهای اسکیما به صورت JSON-LD تولید می‌شوند و تقریبا روش کار یکسانی دارند. گوگل برای نمایش بررسی و نظرات محصول علاوه بر متاداده‌های آن به مکان قرار گیری این بخش بر روی صفحه نیز نیاز دارد.

در واقع، کد استاندارد شده ای را به کد وب سایت خود اضافه می کنید که به عنوان مترجم برای موتورهای جستجو مانند گوگل عمل می کند. تشخیص تاریخ و زمان برای موتورهای جستجو کار مشکلی است، همه این ها به علت تفاوت درچگونگی فرمت تاریخ هاست که آیا مورد جستجو شده مربوط به حوادث گذشته است یا زمانبندی برای آینده. واقعیت این است که موتور های جستجو همانند همه کامپیوتر ها در تشخیص دادن مواردی از این قبیل کند ذهن هستند. سایت اسکیما نتیجه همکاری موتورهای جست‌وجوی گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس است. شاید بتوان سایت اسکیما را یک دایره‌المعارفی از آیتم‌های نشانه‌گذاری با زبانی استاندارد برای موتورهای جست‌وجو نیز معرفی کرد.

محصولات خود را به چه شکلی رتبه دهی می‌کنید؟ در این بخش آن را مشخص کنید و Rating Minimum و Rating Maximum را به وسیله یک عدد مقیاس بندی کنید. قیمت محصولی که در سایت خود می‌فروشید چقدر است؟ کافیست عدد مورد نظر خود را بدون هیچ واحد پولی‌ای وارد کنید. اگر در بخش بالا گزینه Shortcode را انتخاب کرده باشید، باید کد این بخش را بر روی بخشی از صفحه که می‌خواهید بررسی‌ها قرار بگیرند پیست کنید. اگر شما از ورژن رایگان افزونه Rank Math استفاده می‌کنید در این بخش احتمالا دسترسی به تنظیمات سفارشی سازی اسکیما نخواهید داشت. برای این کار کافی است به جای انتخاب All Post گزینه‌ی دیگر Specific Pages/Post/Archives و … را انتخاب کنید تا اسکیمای شما فقط بر روی این پست‌ها نمایش داده شود.

باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی می باشد، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید. اگر سایت شما در آغاز راه است و به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اید هم می‌توانید از روش نشانه‌گذاری اسکیما استفاده کنید. همزمان با تولید محتوا و انتشار آن باید از اسکیماهای مرتبط و دقیق برای نشانه‌گذاری هر قسمت محتوا استفاده کنید تا سایت بهینه‌تری در گوگل داشته باشید. در صورتی که طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است، پیاده کردن و استفاده از کد اسکیما آسان تر است. پس از نصب این پلاگین سایر هایلات های مربوط به عنوان مقاله، محصول، خصوصیات محصول را اضافه و ذخیره کنید.

ابزار Testing به ما نشان می دهد که چه مقاله‌ای در نتایج صفحه موتور جستجو شبیه خواهد بود. با پیاده سازی این کد، می توانید به طور قابل توجهی دید جستجوی خود را بهبود بخشید و وب سایت خود را برای مشتریان بالقوه قابل کشف تر (و جذاب تر) کنید. اما اگر تازه در شروع کار هستید و یا سایت کوچکی دارید می توانید نشانه گذاری schema را بدون هیچ زحمتی انجام دهید. هنگامی که شما کارهای نشانه گذاری را انجام دادید از ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل جهت چک کردن اینکه همه دستورالعمل ها به درستی عمل می کنند، استفاده کنید. این صفحه در ابزاتر نشانه گذاری بارگذاری میشه و فضای کار رو برای مرحله بعدی نشانه گذاری در اختیارتون میذاره. صفحه وب خودتون رو در قسمت سمت چپ و بقیه موارد و داده‌ها رو در قسمت سمت راست مشاهده می‌کنین.

با ارائه اطلاعات متنوع تر به موتورهای جستجو، می توانید قفل ویژگی های خاص را در نتایج جستجو باز کنید، مانند رتبه بندی ستاره هایی که قبلاً ذکر کردیم یا گزیده هایی از رویداد. این نتایج غنی از نظر بصری جذاب و آموزنده هستند، و باعث می‌شود کاربران بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه کنند و آنچه را که ارائه می‌دهید کشف کنند. نشانه گذاری‌های اسکیما کدهایی در پشت پرده هستند که به گوگل کمک می‌کنند تا اطلاعات درستی را در ریچ اسنیپت‌ها قرار دهند. با اینکه گوگل روز به روز در حال هوشمندتر شدن هست ولی همچنان برای انجام خیلی از کارهای ساده نیاز به کمک وبمستر‌ها دارد. مثلا شما باید با استفاده از اسکیما به گوگل بگویید که این محصول من 4 ستاره از مشتری‌ها کسب کرده، یا اینکه شماره تماس شرکت من این شماره است و این عدد را در صفحه نتایج خود نمایش بده.

همانطور که گفتیم این افزونه رایگان است و نیازی به هزینه کردن برای ایجاد اسکیما ندارید. اما اگر به دنبال این هستید که از اسکیماهای مختلف در سایت خود بهره ببرید و یا به صورت خودکار داده‌های ساختار یافته را به صفحات از قبل مشخص شده اضافه شود باید از افزونه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم استفاده کنید. زی لایسنس اولین و برترین سرویس است که بصورت 100% ایمن برنامه نویسی شده است و بصورت یک سامانه آنلاین جهت مدیریت و ساماندهی لایسنس ها با الگوریتمی بسیار نوین و ایمن برای مشترکین ایفای نقش میکند. بطور کلی توسط سرویس زی لایسنس میتوانید برای کلیه پروژه های php، اسکریپت، سیستم های فروشگاهی، سایت ساز، قالب، افزونه و هر آن چیزی که میخواهید مجوز و لایسنس تعریف کنید. این افزونه با ارائه API اختصاصی می تواند بستری را فراهم سازد تا بتوانید روی تمامی محصولات خود لایسنس بگذارید. معمولا سایت های فروشگاهی با هدف افزایش فروش در دنیای تجارت الکترونیک آنلاین راه اندازی می شود.

نکته متمایز کننده سایت هایی که از Schema Markup استفاده کرده اند با سایت های دیگر در تفاوت نتایجی است که به کاربران نشان می دهند. این گونه سایت ها اطلاعات جزئی تر و دقیق تری را در همان نتایج اول جستجو به کاربران نشان می دهد و همین موضوع باعث افزایش نرخ کلیک و افزایش ورودی سایت خواهد شد. متناسب‌ترین نوع نشانه‌گذاری اسکما را بر اساس محتوای خود شناسایی کنید. از Schema.org برای بررسی انواع نشانه‌گذاری موجود و انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها برای نیازهای خود استفاده کنید. برای استفاده از کدهای اسکیما در سایت روش‌های مختلفی وجود دارد؛ روش‌هایی مثل نوشتن کدهای اختصاصی، استفاده از افزونه‌های آماده یا ابزارهای رایگان. بااین‌حال همان‌طور که قبلا گفتیم گوگل، میکرودیتا را به سایرین ترجیح می‌دهد.

درست مانند افزودن برچسب به کد HTML اصلی خود، افزودن این اسکریپت JSON-LD به موتورهای جستجو ویژگی های کسب و کار شما را می گوید. با کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای شما، به آنها کمک می کنید منابع را ذخیره کنند (به ویژه زمانی که یک وب سایت بزرگ با میلیون ها صفحه دارید) و شانس خود را برای تفسیر صحیح و رتبه بندی محتوای شما افزایش می دهید. اگرچه لزوماً یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما Schema با دادن بهترین فرصت به موتورهای جستجو برای تفسیر صحیح محتوای شما و دادن بهترین شانس به کاربران برای یافتن آن، به سئوی شما کمک می‌کند. با نشانه گذاری یا به اصطلاح استفاده از اسکیما مارک آپ به موتورهای جستجو آدرس صفحه مشخصی از سایت یا محصول و آدرس مکان، شماره تلفن و … را می دهید تا سایت شما را سریع تر پیدا کند. پیدا کردن سایت توسط موتورهای جستجو یعنی نشان دادن سایت به کاربران و افزایش احتمال نرخ کلیک.

اگر اسکیما مربوط به محصولات را انتخاب کنید، قادر خواهید بود که اطلاعات اضافی از جمله قیمت، موجود بودن در انبار و … را به اسکیما اضافه کنید. متاسفانه این افزونه از نشانه‌گذاری اسکیما کسب و کارهای محلی پشتیبانی نمی‌کند. اگر تا به امروز نگرانی شما از هرگونه سرقت، سوءاستفاده و منتشر شدن سورس‌کدهایتان رفع نشده است، ما به شما بهترین راهکار را معرفی می‌کنیم که امنیت کامل کدهای شما حفظ می‌شود. استفاده از انکودرهای رایج Zend Guard , ionCube, sourceguardian و …… همگی دارای ضعف‌هایی هستند. یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ می‌کند یا محدود به نگارش PHP خاصی می‌کند که بسیار وقت‌گیر و دوباره‌کاری به بار می‌آید.

انجام یک تحلیل جامع از محتوای خود به شما در انتخاب بهترین نوع نشانه‌گذاری برای پیاده‌سازی کمک می‌کند. هرچه اطلاعات بیشتری را با استفاده از کد نشانه گذاری schema بهینه سازی کنید، هدف و طبیعت محتوای سایت شما برای موتور های جستجو واضح تر می شود. همچنین به یاد داشته باشید که بهتر است نشانه گذاری schema را برای تعداد خاصی از ویژگی ها ایجاد کنید تا گوگل قبل از اینکه rich snippet سایت شما را ساخته باشد، بتواند از این ریز اطلاعات شما استفاده کند. برای اینکه متوجه شوید که از نشانه گذاری های انجام شده چه اطلاعاتی استخراج می شود می توانید از ابزار Structure Data Testing Tool گوگل استفاده کنید. با مراجعه به این ابزار و ارائه ی آدرس صفحه ی مورد نظر در سایتتان یا ارائه ی بخشی از کد مربوطه در سایتتان میتوانید از صحت اطلاعات ارائه شده و قابل خواندن بودن آن توسط گوگل (و طبعا موتورهای جستجوی دیگر) اطمینان حاصل کنید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/